اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس‌خانه دومینوی خراسان بزرگ در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد

رکوردشکنی اعضای تیم دومینو نیشابور در تمرینات

رئیس‌خانه دومینو خراسان بزرگ گفت: اعضای تیم دومینوی خراسان بزرگ که خود را برای شرکت در بزرگترین جشنواره دومینو ایران در اصفهان آماده می‌کردند قبل از مسابقات و در تمرینات، موفق به رکوردشکنی شدند.

رکوردشکنی اعضای تیم دومینو نیشابور در تمرینات

عبدالجواد صادقی‌اول امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از نیشابور افزود: این رکوردشکنی جهانی و ملی در ساخت بزرگ‌ترین هرم و طولانی‌ترین دیوار در تمرینات توسط دانش‌آموزان و دانشجویان نیشابور رخ داد.

وی با بیان اینکه طولانی‌ترین دیوار دومینو نیز توسط یک تیم آلمانی به طول 30 متر با تعداد 31 هزار و 405 مهره در سال 2012 ثبت شده بیان داشت: در حال حاضر بزرگ‌ترین هرم دومینو جهان با 27 *27 مهره توسط یک تیم آلمانی با تعداد 13 هزار و 486 مهره ثبت شده که رکورد ما در تمرینات 29* 29 با تعداد 16 هزار و 675 مهره است.

رئیس خانه دومینوی خراسان بزرگ اظهار داشت: این جشنواره 27 شهریورماه جاری در استان اصفهان در چهار رشته ساخت بزرگ‌ترین هرم جهان، طولانی‌ترین دیوار جهان، استکینگ (قراردادن بیشترین مهره بر روی یک مهره عمودی به‌مدت یک ساعت) و ساخت بزرگ‌ترین مهره دومینو جهان برگزار می‌شود.

صادقی عنوان داشت: سامان احمدی، هومن سمیعیان، علی‌محمد گلستانی و سهراب اسعدی دانش‌آموزان رکوردشکن رشته ساخت بزرگ‌ترین هرم و یونس حیدری، میثم ابراهیمیان و سیدوحید قاسمیان نیز دانشجویان رکوردشکن رشته ساخت طولانی‌ترین دیوار هستند.

وی با اشاره به اینکه طول هر مهره که در مسابقات دومینو استفاده می‌شود 5 * 8/0* 5/2 سانتی‌متر است، ادامه داد: در این مسابقات چهار تیم از استان‌های آذربایجان شرقی، خراسان بزرگ، اصفهان و شیراز شرکت ‌می‌کنند.

رئیس‌خانه دومینو خراسان بزرگ با اشاره به اینکه خانه دومینو خراسان بزرگ امسال شروع به کار کرده عنوان کرد: برگزاری نخستین مسابقه دومینو خانوادگی ویژه مدارس خاص نیشابور با همکاری مرکز پرورش استعدادهای درخشان شهید بهشتی و برگزاری مسابقه دانشجویی در سطح دانشگاه‌‌های نیشابور با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور در اردیبهشت‌ماه از فعالیت‌های خانه دومینو در شهرستان است. 

صادقی ادامه داد: ثبت رکورد‌های ملی تعداد مهره در حدود 35 هزار عدد مهره (رشته تاپ لینگ)، بزرگ‌ترین هرم و طولانی‌ترین دیوار توسط ایمان صداقت، امید مقدسی، شیما مقیمی، رامین سنگونی، یونس حیدری و میثم ابراهیمیان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرستان در خردادماه از دیگر فعالیت‌های این خانه است.

وی ضمن تقاضای حمایت از ارگان‌های دولتی و خصوصی برای گسترش این بازی و جذب اسپانسر، عنوان کرد: توسعه مهارت‌های پایه هندسه، درک تقارن، تجانس و زاویه‌ها، پرورش خلاقیت و تحریک تخیل و آزمایش مکانیسم‌های مختلف انتقال ضربه بین مهره‌های دومینو از نظر سرعت، حرکت و قدرت را از مزایای این بازی که تلفیقی از هنر و خلاقیت است.

صادقی اضافه کرد: تمرین ساخت طولانی‌ترین دیوار در کانون فرهنگی و هنری شهید باهنر و تمرین ساخت بزرگ‌ترین هرم در پارکینگ منزل یکی از دانش‌آموزان انجام شده است که از همکاری آنها قدردانی می‌شود.

انتهای پیام/ح/ق30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول