اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

آسیب‌شناسی طرح اوقات فراغت به پیشرفت آن کمک می‌کند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم آسیب‌شناسی طرح‌ اوقات فراغت را لازمه توفیق آن دانست و گفت: اگر نواقص این طرح مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد و برطرف شود هر سال به غنا و پیشرفت آن کمک می‌شود.

آسیب‌شناسی طرح اوقات فراغت به پیشرفت آن کمک می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عباس اسکندری مراسم اختتامیه طرح اوقات فراغت اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اجرای طرح اوقات فراغت توسط دستگاه‌های مختلف اظهار کرد: اگر فعالیت‌های دستگاه‌های مختلف مورد قضاوت و ارزیابی قرار گیرد، نمره هر دستگاه متفاوت است ولی این طرح با وجود نواقص زیادی که دارد، بودنش بهتر از نبودنش است.

وی آسیب‌شناسی طرح‌های اجرا شده را لازمه توفیق این طرح‌ها دانست و تاکید کرد: اگر نواقص این طرح مورد آسیب‌شناسی قرار گیرد و برطرف شود هر سال به غنا و پیشرفت آن کمک می‌شود.

وی سازمان تبلیغات اسلامی را یکی از نهادهای پیشتاز در اجرای طرح اوقات فراغت دانست و افزود: از زمانی که این سازمان ایجاد شد، غنی‌سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان به عنوان یکی از فعالیت‌های مهم در دستور کار قرار گرفت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم به تشریح جاذبه‌های این طرح پرداخت و گفت: طرح اوقات فراغت سازمان تبلیغات اسلامی بیشتر در مساجد و تشکل‌های مذهبی دنبال می‌شود و نوجوانان و جوانان با انگیزه دینی و مذهبی در این طرح شرکت می‌کنند، به همین دلیل توفیقات زیادی در این طرح دیده می‌شود.

وی به راه‌های تنوع‌بخشی طرح اوقات فراغت اشاره کرد و گفت: در سال 85 برگزاری طرح اوقات فراغت به صورت اردویی و با محوریت روحانیون در دستور کار قرار گرفت و خوشبختانه این طرح در برخی استان‌هایی که اجرا شد نشاط و شادابی معنوی خوبی در بین نوجوانان و جوانان ایجاد کرده است.

اسکندری با بیان اینکه بسیاری از خانواده‌ها و کارشناسان مسائل تربیتی از اجرای این طرح استقبال کرده‌اند تصریح کرد: در این طرح مربیان، مفاهیم دینی، اخلاقی و معنوی را با اعمال و رفتار خود به نوجوانان و جوانان منتقل می‌کنند.

وی گفت: این مدل برگرفته از فعالیت‌های تبلیغی ائمه اطهار (ع) است که در زمان خودشان اجازه موعظه به مردم را نداشتند و با اعمال و رفتار خود مفاهیم دینی را منتقل می‌کردند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم دیدار با مراجع و بزرگان دینی، برقراری ارتباط با حوزه‌های علمیه و طلاب و... را از دیگر ابعاد این طرح ذکر کرد و گفت: امیدوارم دست اندرکاران طرح‌های اوقات فراغت از طرح انتقال مفاهیم دینی، اخلاقی و معنوی با اعمال و رفتار مومنانه استفاده کنند.

انتهای پیام/2258/ک/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول