اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

دمشق: ارتش از سلاح شیمیایی در «غوطه الشرقیه» استفاده نکرده/ تصاویر ساختگی است

وزیر اطلاع‌رسانی سوریه ادعای معارضان سوری درباره استفاده ارتش سوریه از سلاح شیمیایی را رد کرد و تأکید کرد این گزارش‌ها تلاش برخی رسانه‌های عربی برای فضاسازی علیه سوریه است.

دمشق: ارتش از سلاح شیمیایی در «غوطه الشرقیه» استفاده نکرده/ تصاویر ساختگی است

به گزارش خبرگزاری فارس «عمران الزعبی»، وزیر اطلاع رسانی سوریه در گفت‌وگو با شبکه خبری «المیادین»، تأکید کرد که ادعای معارضان، درباره استفاده ارتش از سلاح شیمیایی در حومه دمشق واقعیت ندارد.

وی ضمن تأکید بر عملیات ارتش در برخی مناطق غوطه الشرقیه که محل تجمع تروریست‌ها است، افزود: ارتش سوریه نه علیه غیرنظامی‌ها و نه حتی خود تروریست‌ها از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.

وی تأکید کرد که برخی شبکه‌های عربی تلاش می‌کنند با طرح چنین ادعاهایی در اولین روز از مأموریت تیم تسلیحاتی سازمان ملل، علیه ارتش سوریه فضاسازی کند.

الزعبی همچنین تصاویر و گزارش‌هایی که در رسانه‌ها منتشر شده و به این حادثه منسوب شده را غیر واقعی و ساختگی دانست و گفت: این تصاویر از پیش ضبط شده و تروریست‌ها از مردم به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

وی با غیر منطقی خواندن ادعاهای معارضان سوری افزود: حتی اگر فکر کنیم که ارتش از سلاح شیمیایی استفاده کرده آیا منطقی است که این اقدام در منطقه‌ای در نزدیکی دمشق صورت گیرد که خود نیروهای ارتش نیز حضور دارند.

پیشتر فعالان و معارضان سوری مدعی شده بودند که ارتش سوریه با استفاده از گاز سارین به مناطقی در غوطه الشرقیه در حومه دمشق حمله کرده که دستکم 500 شهروند سوری کشته شده‌اند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول