اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران:

ایجاد برند حلقه گمشده صنعت خشکبار ایران است

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران گفت: اعتمادسازی و ایجاد برند یکی از مهم‏ترین حلقه‏های گمشده در صنعت خشکبار ایران است.

ایجاد برند حلقه گمشده صنعت خشکبار ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، حمید فاضلی ظهر امروز در همایش تولید، فرآوری و صادرات کشمش ایران اظهار داشت: دولت جدید باید بر اساس یک برنامه مدون و به صورت اصولی در بخش کشاورزی وارد شود.

وی با اشاره به اینکه باید اعتبارات لازم و بودجه مناسب در قانون برای انجام وظایف در بخش کشاورزی دیده شود، خاطرنشان کرد: باید زمینه تصمیم‎گیری در این بخش سهل و عرصه پاسخ‏گویی نیز شفاف شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه نداشتن اطلاعات جامع از وضعیت تولید سبب نارسایی در بازار می‏شود، تصریح کرد: گزارش دقیق و خوب از وضعیت تولید نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت.

وی با ابراز تاسف از اینکه کشاورزان فقط به امر تولید پرداخته و به منظور حفظ حقوق خود تشکلی را تشکیل نداده‏اند، یادآور شد: این بخش 22 درصد از اشتغال مولد را بر عهده دارد.

فاضلی با تاکید بر اینکه فقط 4 درصد از سرمایه‏گذاری ملی در بخش کشاورزی صورت گرفته است، ادامه داد: متاسفانه این 4 درصد کفاف استهلاک در این حوزه را نیز نمی‏دهد.

وی با اشاره به اینکه ساختار اقتصادی بخش کشاورزی باید دگرگون شود که این امر نیازمند برنامه‏های مدونی توسط دولت است، اضافه کرد: انتظار می‏رود دولت جدید و متولیان امر با صداقت کامل مواضع خود را در زمینه کشاورزی اعلام کنند.

رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق تعاون ایران با بیان اینکه خشکبار ارزآوری بسیار خوبی برای کشور دارد، اذعان داشت: این صنعت با مشکلاتی چون نبود صنایع تکمیلی متناسب با تکنولوژی روز و عدم بسته‏بندی مناسب مواجه است.

وی با اشاره به اینکه عدم داشتن استاندارد تعریف شده برای بسته‎بندی صنعت خشکبار از دیگر مشکلات به شمار می‏رود، اضافه کرد: اعتمادسازی و ایجاد برند نیز یکی از مهم‏ترین حلقه‏های گمشده در این صنعت است.

فاضلی با تاکید بر اینکه بهترین کشمش دنیا در ایران تولید می‏شود، تصریح کرد: باید نوع کشت محصولات و کاشت درختان و آموزش آن در برنامه‏های سازمان جهاد کشاورزی قرار گیرد.

انتهای پیام/73006/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول