اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان:

افزایش نرخ بلیت‌ها علت کاهش پروازها است

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان گفت: افزایش نرخ بلیت هواپیماها که در اواخر سال گذشته رخ داد موجب شد تا درصد رشد پروازهای داخلی و خارجی منفی باشد.

افزایش نرخ بلیت‌ها علت کاهش پروازها است

هادی سلامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان در زمینه تعداد پروازهای داخلی در چهار ماه اول سال اظهار داشت: در چهار ماه اول سال 4 هزار و 882 پرواز داخلی به مقصدهای تهران، خراسان رضوی، بندرعباس، قشم، کیش و شهرهای دیگر داشته‌ایم که بیشترین میزان سفر به تهران و خراسان رضوی بوده است.

وی افزود: سال گذشته در همین بازه زمانی تعداد پروازهای داخلی 5 هزار و 499 بوده که امسال نسبت به سال گذشته 11.2 درصد کاهش داشته است.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان خاطرنشان کرد: تعداد مسافران در چهار ماه اول سال گذشته برابر با 589 هزار و 611 نفر بوده که این تعداد در همین بازه زمانی امسال به 522 هزار و 919 نفر کاهش یافته که برابر با 15 هزار و 500 صندلی است.

این مسئول از علل کاهش در تعداد پروازهای داخلی و مسافران را افزایش نرخ بلیت دانست و تصریح کرد: افزایش نرخ بلیت هواپیماها که در اواخر سال گذشته رخ داد و همچنین افزایش مسافرت‌های زمینی موجب شد تا این درصد رشد منفی باشد که به مرور زمان با توجه به نیاز مردم احتمال می‌دهیم روند روبه رشدی داشته باشیم و با استقبال مسافران نرخ پروازهای داخلی افزایش یابد.

سلامی مقایسه چهار ماه اول سال 91 و 92 را برابر با 11.7 درصد کاهش دانست و گفت: در سال 91 تعداد پروازهای خارجی در چهار ماه اول سال برابر با 979 پرواز است که این تعداد امسال به 864 پرواز کاهش داشته که برابر با 11.7 درصد کاهش است.

وی ابراز داشت: در حال حاضر 216 پرواز خارجی در ماه با مقاصد سفرهای زیارتی (عتبات عالیات و حج) ، دبی و ترکیه است.

معاون عملیات هوانوردی فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان با اشاره به اینکه کاهش در تعداد پروازها در پروازهایی به مقصد دبی و ترکیه بوده، متذکر شد: علت کاهش در پروازهای خارجی به مقصدهای دبی و ترکیه افزایش نرخ بلیت و کاهش توانایی مردم به دلیل افزایش نرخ ارز است.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول