اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد

تصویب شهرستان هوراند برای الحاق به منطقه ویژه آزاد تجاری و صنعتی ارس

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شهرستان هوراند برای الحاق به منطقه ویژه آزاد تجاری و صنعتی ارس را فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد.

تصویب شهرستان هوراند برای الحاق به منطقه ویژه آزاد تجاری و صنعتی ارس

به گزارش خبرگزاری فارس از هوراند، ارسلان فتحی‌پور در نخستین جلسه شورای اداری شهرستان تازه تاسیس هوراند ارتقاء بخش هوراند به شهرستان را نشان از توجه دولت به مناطق محروم و کمتر توسعه یافته برای رشد و توسعه منطقه هوراند برشمرد و اظهار کرد: شهرستان هوراند با قابلیت‌های ویژه در بخش گردشگری، معدن، کشاورزی و باغی مکانی مناسب برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دولتی بوده و باید مسئولین ذیربط استانی با تدوین برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت گام‌های عملی در توسعه و رونق این شهرستان بردارند.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تصویب شهرستان هوراند برای الحاق به منطقه ویژه آزاد تجاری و صنعتی ارس را فرصتی مناسب برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و رونق اقتصادی منطقه عنوان کرد.

وی، از مدیران منطقه آزاد تجاری اقتصادی ارس خواست با تحقیقات میدانی و برنامه‌ریزی مناسب نسبت به جانمایی مناطق مختلف شهرستان هوراند که دارای ظرفیت مناسب برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است اقدام کنند.

این نماینده مجلس گفت: با ارتقاء هوراند و ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای توسعه و سرمایه‌گذاری شاهد کاهش مهاجرت از هوراند به شهرهای مختلف و بازگشت معکوس مهاجران از مرکز استان و سایر شهرها به منطقه خواهیم بود که این امر باعث رونق منطقه و ایجاد اشتغال پایدار خواهد بود.

فتحی‌پور از برگزاری نخستین همایش بزرگ سرمایه‌گذاری با حضور سرمایه‌گذاران کشوری و استانی و هوراندی‌های مقیم مرکز در شهر هوراند در سال‌جاری خبر داد و اظهار امیدواری کرد، با برگزاری این همایش بتوانیم سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی را از ظرفیت‌های بالقوه منطقه بیش از پیش آشنا کنیم و گامی عملی برای توسعه منطقه و اشتغال پایدار برداریم.

این مقام مسئول از مسئولان استان و مدیران کل خواست در کمترین زمان ممکن با اختصاص ردیف اعتباری لازم مسئولان شهرستان را در استقرار ادارات در شهرستان هوراند یاری کنند.

وی، امکانات و تجهیزات موجود شهرستان را مناسب با نیازهای شهرستان ندانست و خواستار توجه ویژه در این زمینه شد.

فتحی‌پور تسریع در عملیات اجرایی سد علی‌آباد هوراند را یکی از خواسته‌های اصلی مردم منطقه هوراند برشمرد و اظهار امیدواری کرد، این پروژه عظیم که یکی از نیازهای اساسی شهرستان هوراند برای تأمین آب شرب و کشاورزی منطقه است با عنایت ویژه دولت تدبیر و امید به زودی عملیاتی شود تا مردم ولایت مدار شهرستان از مزایای این پروژه حیاتی منطقه بهره‌مند شوند.

وی، اعضای دولت دکتر روحانی را افرادی باسابقه و تلاشگر برشمرد که ان‌شاء‌الله با برنامه‌ریزی مناسب دولت تدبیر و امید اولویت اول را در کنار حل مشکلات معیشتی مردم به توسعه و عمران مناطق کمتر توسعه یافته داشته باشند تا به طور متوازن این مناطق محروم و کمتر توسعه یافته از نعمت خدمات نظام اسلامی در عرصه‌های مختلف بیش از پیش بهره‌مند شوند.

فتحی‌پور راه‌اندازی دی‌کلینیک و مرکز درمانی 30 تختخوابی را برای سلامت و بهداشت و درمان منطقه ضروری برشمرد و از وزیر بهداشت و درمان خواست در نخستین فرصت لازم با سفر به منطقه و لمس مشکلات و محرومیت منطقه دستورات لازم را صادر کنند.

انتهای پیام/60001/ع40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول