اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت استاندار از گرانی زمین در گیلان

وراث، قبرستان وقفی را می‌خواستند بازگردانند

استاندار گیلان گفت: وراث با گران شدن زمین در گیلان در صدد بازگرداندن قبرستان وقفی بودند.

وراث، قبرستان وقفی را می‌خواستند بازگردانند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، کیهان هاشم‌نیا شامگاه سه‌شنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش گیلان، آموزش و پرورش را از ارکان توسعه کشورها دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش مهم‌ترین موضوع در جامعه است.

وی توسعه آموزش عالی و دانشگاه‌ها را وابسته به توسعه آموزش و پرورش خواند و افزود: آموزش و پرورش تعلیم و تربیت اسلامی در جامعه را ترویج می‌کند.

هاشم‌نیا در ادامه با اشاره به رفتار بعضی از افراد در جامعه، خاطرنشان کرد: سال‌های گذشته فردی قطعه زمینی را در گیلان وقف کرده است.

وی به وضعیت زمین مذکور در گذشته اشاره کرد و یادآور شد: فرد واقف اگر می‌خواست بر سر زمین مورد نظر برود از ترس گرگ و خرس که جای خود دارد بلکه از ترس خورده شدن توسط شغال‌ها از زن و فرزند خداحافظی می‌کرد و حلالیت می‌طلبید.

هاشم‌نیا با بیان اینکه اکنون شهرها توسعه پیدا کرده و زمین‌ها دارای ارزش اقتصادی هستند، تصریح کرد: وراث با گران شدن زمین در صدد بازگرداندن قبرستان وقفی بودند و بخشی از آن را شبانه دیوار کشیدند.

*وراث پس از 45 سال زمین مدرسه سعدی رشت را طلب کردند

مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در جلسه مذکور گفت: مدرسه سعدی در زمین خانواده کاتوزیان در خیابان تختی رشت واقع شده است.

ایوب نجف‌زاده با بیان اینکه زمین مدرسه مذکور بدون تردید متعلق به خانواده کاتوزیان است، تصریح کرد: مدرسه در سال 47 ساخته شده و دارای کاربری آموزشی است.

وی قیمت زمین کارشناسی شده مدرسه سعدی را یک‌میلیارد و 800 میلیون تومان در سال 91 اعلام کرد و یادآور شد: زمین مذکور 3 هزار متر مربع است.

نجف‌زاده با اشاره به اینکه خانواده کاتوزیان 600 میلیون تومان اجاره زمین را بخشیدند، بیان کرد: مدت 18 ماه فرصت داشتیم اعتبار زمین مذکور را تامین کنیم و اکنون زمان زیادی باقی نمانده است.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش گیلان 270 دانش‌آموز در مدرسه سعدی رشت تحصیل می‌کنند.

انتهای پیام/84001/صا30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول