اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سخنگوی شورای شهر اصفهان:

شهر رویا‌های اصفهان با مشارکت بخش خارجی به بهره‌برداری می‌رسد

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه جذب سرمایه‌های خارجی در راستای اجرای پروژه‌های شاخص و کلان موجب رونق اقتصادی کشور می‌شود، گفت: شهر رویا‌های اصفهان با مشارکت بخش خارجی به بهره‌برداری می‌رسد.

شهر رویا‌های اصفهان با مشارکت بخش خارجی به بهره‌برداری می‌رسد

ابوالفضل قربانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه استفاده از مشارکت‌های خارجی برای توسعه شهر و اجرای پروژه‌های کلان باید در دستور کار مسئولان شهر و کشور قرار بگیرد، اظهار کرد: اصفهان تاکنون در راستای اجرای برخی از پروژه‌های شاخص و کلان در سطح شهر از تجربه استفاده از مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش‌های خارجی برخوردار شده است.

وی شهر رویا‌ها را از جمله این پروژه‌ها دانست و اضافه کرد: شهرداری اصفهان در راستای اجرای این پروژه قراردادی را با یک شرکت چینی منعقد کرده است و شهر رویا‌های اصفهان با مشارکت بخش خارجی به بهره‌برداری می‌رسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه بحث‌های مربوط به حمل و نقل ریلی و راه‌اندازی تراموا در اصفهان از دیگر مشارکت‌های شهرداری اصفهان با بخش‌های خارجی به شمار می‌رود، تصریح کرد: عملیات انعقاد قرارداد آغاز مراحل پایه‌ریزی، سفت‌کاری و نازک‌کاری سالن اجلاس سران نیز با واسطه یک شرکت خارجی بوده، اما این مشارکت به مرور زمان کاهش یافته است.

وی به یکی از مهم‌ترین راهکار‌ها برای توسعه مباحث شهری و تقویت ابعاد اقتصادی کشور اشاره کرد و ادامه داد: جذب سرمایه‌های خارجی در راستای اجرای پروژه‌های شاخص و کلان و توسعه مباحث شهری سبب رونق اقتصادی کشور می‌شود و استفاده از مشارکت بخش‌های خارجی از چند سال پیش در اصفهان اجرایی شده است.

قربانی با بیان اینکه همچنین ورود سرمایه‌های خارجی به کشور و شهر اصفهان برای اجرای پروژه‌های شاخص و کلان سبب جلوگیری از خروج سرمایه‌های ملی از کشور می‌شود، تاکید کرد: سرمایه‌های ملی باید در هر شرایطی حفظ شود و مسئولان ارشد نظام باید برنامه‌ریزی مدون و جامعی را در این زمینه انجام دهند.

وی با تاکید بر اینکه البته ورود سرمایه‌های خارجی به کشور و استفاده از مشارکت‌های بخش خارجی برای توسعه مباحث شهری باید در زمینه‌های مختلف ارزیابی شود، افزود: اصفهان از مشارکت بخش‌های خارجی برای توسعه مباحث شهری استقبال می‌کند و راه ورود سرمایه‌گذاران خارجی برای مشارکت در راستای اجرای پروژه‌های شهری باز است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه پروژه احیای میدان امام علی (ع) از پروژه‌های شاخص و کلان‌شهر اصفهان محسوب می‌شود و با اجرای این پروژه بافت فرسوده و قدیمی‌ترین میدان تاریخی شهر اصفهان احیا و نو‌سازی شده است، گفت: تقاضای بخش‌های خارجی تقاضای برای اجرا و فعالیت در این پروژه بزرگ بالا بوده است.

وی اظهار کرد: مشارکت بخش‌های خارجی در راستای اجرای پروژه‌ها باید بر اساس برنامه و اصولی و در راستای صلاح و منفعت شهر و مردم باشد.

انتهای پیام/63004/ح30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول