اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان:

تا پایان سال آینده به تولید 3 میلیون و 200 هزار تن می‌رسیم

مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان گفت: تا پایان سال آینده به تولید 3 میلیون و 200 هزار تن دست می‌یابیم.

تا پایان سال آینده به تولید 3 میلیون و 200 هزار تن می‌رسیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، اردشیر سعدمحمدی شامگاه سه‌شنبه در نشستی خبری به ذوب‌آهن به عنوان قدیمی‌ترین صنعت تولیدی در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: از میزان تولید 600 هزار تن در ابتدای راه‌اندازی کارخانه تا سال 65 تا 67 میزان تولید به 2 میلیون و 400 هزار تن افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه سالانه در دنیا بالغ بر یک میلیارد و 520 میلیون تن فولاد تولید می‌شود، ادامه داد: از این تعداد 68 درصد به روش کوره بلند، 25 درصد به روش احیای مستقیم و بقیه میزان تولید به روش‌های دیگری مانند روش القایی تولید می‌شود.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه در کشور 23 درصد تولید فولاد به روش کوره بلند است و نزدیک به 80 درصد به روش قوس صورت می‌گیرد، تاکید کرد: دلیل این امر نیز هزینه و میزان قیمت تمام شده در این روش است که می‌توان گفت؛ هزینه انرژی به ازای هر تن در روش کوره بلند بیش از هشت برابر قیمت هزینه انرژی در روش احیای مستقیم یا قوس است.

این مسئول با اشاره به اینکه در سه ماهه ابتدای امسال شاهد سود در فرابورس برای ذوب آهن بوده‌ایم، ادامه داد: که این میزان 150 میلیارد تومان سود محسوب می‌شود و انتظار روند مطلوب‌تری را در سه ماه دوم سال داریم.

سعدمحمدی تصریح کرد: در حال حاضر کوره بلند شماره یک و سه در حال فعالیت است و شهریور ماه شاهد فعالیت هر سه کوره در ذوب آهن خواهیم بود.

وی با اشاره به اینکه تولید چدن در روز بالغ بر 5هزار و 600 تن است و شهریور امسال این میزان به 8 هزار تن خواهد رسید، ادامه داد: با توجه به مصرف 50 درصد کک تولید داخل در ذوب آهن و توسط کوره‌ها شاهد کاهش هزینه در خرید میزان کک از خارج از کشور هستیم.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان گفت: در سنوات گذشته این شرکت به دلایل مشکلات مربوط به قیمت تمام شده و قیمت فروش دچار بحران شد.

این مسئول با بیان اینکه طبق برنامه ریزی‌ها مقرر شده تا پایان سال آینده به میزان تولید 3 میلیون و 200 هزار تن دست می‌یابیم، ادامه داد: همچنین تا پایان سال 94 به تولید 3 میلیون و 600 هزار تن دست یابیم و طبق برنامه باید در سال 95 از 4 میلیون تن تولید عبور کرده و تا پایان سال 97 به بیش از 6 میلیون تن تولید دست یابیم.

سعدمحمدی با اشاره به خصوصی شدن 100 درصدی ذوب آهن ادامه داد: 23 اسفند سال 91 با فروش بلوک ذوب آهن این معامله به طور قطعی انجام شد و در 28 تیر 92 مجمع ذوب آهن مالکان اصلی خود را شناخت.

وی با تاکید بر اینکه بر این اساس تامین اجتماعی 56 درصد، صندوق بازنشستگی فولاد 17 درصد، صندوق بازنشستگی فرهنگیان27 درصد، پرسنل ذوب آهن پنج درصد و مردم عادی 9 درصد سهم ذوب آهن را در بورس خریداری کردند، اظهار کرد: به گونه‌ای که در حال حاضر 100 درصد سهام این شرکت به لحاظ حقوقی خصوصی شده است.

این مسئول ادامه داد: ذوب آهن به دنبال تولید محصولات سنگین مانند تیرآهن‌های سایز 27 است و طبق توافق با شرکت راه آهن ایران زمینه تولید ریل U33 نیز فراهم شده است.

مدیرعامل شرکت ذوب‌آهن اصفهان با بیان اینکه تولید ریل U60 از ظرفیت‌های این شرکت در آینده است، گفت: طبق برنامه توسعه ریلی در افق 1404، سالانه یک‌هزار کیلومتر ریل برای احداث خطوط جدید پیش بینی شده است.

سعدمحمدی با بیان اینکه هم اکنون محصولات ذوب آهن اصفهان به کشورهای عراق، افغانستان، آذربایجان و ارمنستان صادر می‌شوند، خاطرنشان کرد: میزان صادرات شرکت در سال جاری 70 میلیون دلار بوده است.

وی با تاکید بر اینکه هدف اصلی و اولویت نخست این شرکت تامین بازار داخلی است و مازاد محصولات تولید شده صادر می‌شود، افزود: مقرر شده متخصصان این شرکت برای ارائه ظرفیت های تخصصی خود به چند کشور اعزام شوند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان همچنین اشاره‌ای به وارد شده در حوزه معدنی داشت و بیان داشت: به طور جدی وارد بحث معدن شده‌ایم و برای سرمایه گذاری در اکتشاف ذغال سنگ و سنگ آهن در یکی از مناطق کشور‌های همسایه برنامه‌ریزی کرده‌ایم که توجه به این مسئله با توجه به تامین مواد اولیه سبب کاهش هزینه‌ها و افزایش سود خواهد شد.

این مسئول در ادامه سخنان خود به اجرای هشت طرح آبی برای توسعه شرکت اشاره کرد و افزود: تصفیه پساب موجود در کارخانه، تامین آب از طریق تصفیه‌خانه بابا شیخ‌علی و بازیافت مصارف شرکت از جمله این طرح‌ها به حساب می‌آید.

سعدمحمدی به معضل آلایندگی اشاره کرد و متذکر شد: مشکلات زیست محیطی اخیر ذوب آهن به دلیل کوره کنورتور تولید فولاد است که دچار معضل جذب ذرات آهن شده و قرار است تکنولوژی رفع این معضل تا 15 شهریور به مناقصه گذاشته شود.

وی با بیان اینکه ذوب‌آهن می‌تواند بهتر از گذشته حرکت کند اذعان داشت: ذوب‌آهن محصول تولید کرده و برخی از شرکت‌ها تنها شمش تولید می‌کنند و همین مسئله مهم سبب رشد چشمگیر ذوب‌آهن خواهد شد.

انتهای پیام/63001/ن40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول