اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دادگستری گلستان خبر داد

تعیین هیئت‌مدیره بنیاد صیانت از خانواده در گلستان / شهرداری پاسخگو نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان از تعیین اعضای هیئت مدیره بنیاد صیانت از خانواده در این استان خبر داد.

تعیین هیئت‌مدیره بنیاد صیانت از خانواده در گلستان / شهرداری پاسخگو نیست

حسین شعبانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: ویژگی ممتاز بنیاد صیانت از خانواده استفاده از تمام ظرفیت‎ها و توانمندی‎های اجرایی و عمومی در نیل به اهداف است.

وی ادامه داد: اعضای هیئت امنای بنیاد صیانت از خانواده در استان‎ها به نحوی انتخاب شدند که تلفیقی از فرصت‎های دولتی و مشارکت‎های مردمی در اجرای فعالیت‎ها فراهم شده است.

بنیاد صیانت از خانواده قرارگاهی مشترک برای حفظ و حراست از واحد اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان متذکر شد: بنیاد صیانت از خانواده توانسته شائبه دولتی شدن، تقابل با سیاست‎های دولت و نیز قرار گرفتن اقدامات سازمان‎های مربوطه را زیرپوشش قرار دهد.

شعبانی از دیگر مزایای تشکیل بنیاد صیانت از خانواده را استفاده دوجانبه از ظرفیت‎های دولتی، عمومی و مردمی دانست و تصریح کرد: این بنیاد می‎تواند در ایجاد قرارگاهی مشترک، حفظ و حراست از واحد اجتماعی جامعه انسانی نقش‎آفرینی کند.

وی تأکید کرد: از دیگر مزیت‎های بنیاد صیانت از نهاد خانواده نقش‎دهی به تمامی سازمان‎ها و مردم، برجسته کردن نهادهای معنوی خصوصاً مساجد در مسائل و مشکلات خانوادگی، نهادینه کردن ابزار مشاوره در اختلافات خانوادگی، رفع نیازها و خواسته‎های زوجین است البته مشروط بر اینکه همه اعضای بنیاد فارغ از تعلق خاطر به ادارات و سازمان‎های متبوع با نگاه به هدف اصلی حراست یکپارچه و تحکیم آن تمام ظرفیت‎ها را به خدمت بگیرند.

برای راه‎اندازی بنیاد صیانت احتیاج به یک واحد ساختمانی است/ شهرداری پاسخگو نیست

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه بنیاد صیانت از خانواده یک نهاد جایگزین نیست، اذعان کرد: بنیاد صیانت از خانواده یک نهاد همسو با دستگاه‎ و سازمان‎های مربوطه است که به قصد و نیت مراقبت از فضای پاک خانواده، تعالی و رشد آن، تلاش برای رفع مشکلات خانوادگی با کمک و همدلی سایر دستگاه‎ها فعالیت می‎کند.

شعبانی در خصوص انتظارات و خواسته های بنیاد صیانت از خانواده گفت: برای راه‎اندازی این نهاد احتیاج به یک واحد ساختمانی داریم که این خواسته از شهرداری گرگان صورت گرفته اما تاکنون به جواب مثبتی نرسیده‎ایم.

وی بیان داشت: برنامه زمانبندی حضور و همکاری کارشناسان اجتماعی و خانوادگی در ساختمان بنیاد، تبلیغات شهری برای معرفی این نهاد، اختصاص برخی کمک‎های مالی و اعتبارات تخصیص یافته به سازمان‎‎های مردم‎نهاد به بنیاد از انتظارات جدی در این حوزه است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گلستان با تأکید بر اینکه اقدامات بنیاد صیانت انتفاعی نیست؛ بلکه وقف امور خیریه شده، ادامه داد: از دیگر خواسته‎های ما در این نهاد معرفی و شناساندن طرح‎های قابل واگذاری به سازمان‎های مردم‎نهاد، تشکیل انجمن خیرین علمی، معرفی افراد علاقمند حقیقی فعال در امر ساماندهی خانواده در شهرها برای تاسیس شعب شهرستانی بنیاد است.

انتهای پیام/83001/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول