اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار دماوند:

نمایشگاه‏ها باید فرصتی برای ارائه قابلیت‏های صادراتی باشد

معاون برنامه‏ریزی و اداری ـ مالی فرماندار دماوند گفت: برگزاری نمایشگاه‏های عرضه محصولات باید فرصتی برای ارائه توانمندی‏ها و قابلیت‏های صادراتی منطقه باشد.

نمایشگاه‏ها باید فرصتی برای ارائه قابلیت‏های صادراتی باشد

علی علی‏محمدی عصر امروز در حاشیه نمایشگاه چهار روزه تخصصی لوستر، مبلمان و دکوراسیون در دماوند در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: این نمایشگاه با هدف معرفی توانمندی‏های شهرستان و شناساندن محصولات صادراتی صنوف لوستر، مبلمان و دکوراسیون برپا شده است.

وی با اشاره به اهمیت بحث صادرات غیرنفتی افزود: امروز صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از راهکارهای کاستن از وابستگی به نفت مدّنظر است و به همین دلیل در تلاش هستیم تا به تقویت صنعتگران و تولیدکنندگان صنایع داخلی بپردازیم.

علی‏محمدی گفت: این نمایشگاه فضایی را برای عرضه بهتر و مناسب‏تر محصولات توسط فعالان و تولیدکنندگان فعال در این حوزه فراهم می‏کند تا با استفاده از آن، بازاریابی بهتری برای تولیدات خود داشته باشند.

لزوم توسعه زیرساخت‏های شهرک‏های صنعتی

معاون برنامه‏ریزی و اداری ـ مالی فرماندار دماوند با اشاره به برگزاری سلسله جلسات کارگروه صادرات غیرنفتی شهرستان دماوند تصریح کرد: یکی از دغدغه‏های مدیران شهرستان، بهبود وضعیت صنایع و صنعتگران منطقه است که با راه‏اندازی شهرک صنعتی صالح‌آباد (وادان) گامی در این جهت برداشته شود.

علی‏محمدی خاطرنشان کرد: با تحقق این مهم، زمینه فعالیت هر چه بیشتر و آسان‏تر برای صنعت‏گران منطقه و صنعت‏گران سایر مناطق فراهم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد؛ توسعه زیرساخت‏های شهرک‏های صنعتی زمینه‏ساز فعالیت صنعت‏گران و افزایش اشتغال در منطقه باشد.

صنایع دارای مزیت نسبی و طبیعی دماوند توسعه می‏یابند

علی‏محمدی همچنین با اشاره به عمده صادرات غیرنفتی شهرستان دماوند بیان کرد: در صنایع دارویی، لوازم خانگی، محصولات غذایی و کشاورزی پیشرفت‏های خوبی داشته‏ایم و محصولات سیب‌زمینی و سیب درختی دماوند که در سطح بین‏المللی دارای رتبه هستند، مهم‏ترین محصولات صادراتی شهرستان دماوند را تشکیل می‏دهند.

معاون برنامه‏ریزی و اداری ـ مالی فرماندار دماوند خاطرنشان کرد: مجموعه مدیریتی شهرستان دماوند در نظر دارد  سایر صنایعی که شهرستان در آنها از مزیت نسبی و طبیعی برخوردار است را رشد داده و گسترش دهد.

این مقام مسئول همچنین وضعیت اقتصادی صنایع شهرستان را متأثر از وضعیت کلان اقتصاد کشور برشمرد و ابراز امیدواری کرد؛ با روی کار آمدن تیم اقتصادی دولت تدبیر و امید، شاهد شرایط بهتری در وضعیت کلی صنایع و سایر بخش‏های اقتصاد باشیم.

انتهای پیام/2568/ق30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول