اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان:

اصلاح شرایط اقتصادی یک پروسه زمان‎بر است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان گفت: اصلاح شرایط اقتصادی یک پروسه زمان‎بر است و یکباره نمی‎شود در این حوزه معجزه کرد.

اصلاح شرایط اقتصادی یک پروسه زمان‎بر است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، علیرضا جمشیدی در دومین جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان در سال 1392 که در شرکت پخش فرآورده‎های نفتی استان تشکیل شد، اظهار داشت: در طول تاریخ 34 ساله انقلاب عده‎ای برای دفاع از کیان میهن اسلامی جان خود را نثار کردند و اعضا و جوارح خود را از دست دادند تا ایران اسلامی در جایگاهی که امروز می‎بینیم قرار داشته باشد.

وی افزود: سالیان زیادی از دفاع مقدس می‎گذرد اما کار جهادی و مجاهدت همچنان ادامه دارد و یکی از حوزه‎های حساس و مهم در کشور مبارزه با قاچاق کالا و ارز است که کار در این حوزه نوعی مجاهدت محسوب می‎شود.

جمشیدی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص قاچاق کالا و ارز تصریح کرد: متأسفانه امروز افرادی که اقدام به واسطه‎گری و دلالی در بازار می‎کنند بیشتر از تولیدکنندگان درآمد دارند و ما باید فعالیت‎هایمان را به سمتی ببریم که راه‎های جمع‎آوری ثروت از مسیرهای حرام و انحرافی را کاهش داده و ببندیم.

جانشین رئیس کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان ادامه داد: اصلاح شرایط اقتصادی یک پروسه زمان‎بر است و یک‌باره نمی‎شود در این حوزه معجزه کرد، زیرا تا زمانی که می‎شود از راه‎های واسطه‎گری و دلالی به درآمد و سود هنگفتی رسید، کمتر انسان‎های دلسوز و متدینی را خواهید یافت که سرمایه‌شان را به سمت تولید ببرند.

وی با بیان اینکه عده‎ای اصلاً به حرام و حلال توجه نداشته و تنها به دنبال کسب سود و منفعت بیشتر هستند، گفت: این مسأله یک جهت‎گیری، روش و منش خطرناکی است و هرچه این تفکر بیشتر در جامعه حاکم شود، حوزه اقتصاد شکننده‎تر و زندگی و معیشت مردم با مشکلات بیشتری مواجه خواهد شد.

جمشیدی با اشاره به قاچاق مواردی مانند سوخت و آرد که تحت مدیریت دولت بوده و برای آن یارانه پرداخت می‎شود، خاطرنشان کرد: عده‎ای با پول قاچاق به دنبال انباشت ثروت خود هستند، حال آنکه این عمل آنها در حوزه‎های اقتصادی، کشور را دچار خلاء کرده و خزانه بیت‎المال را ضعیف می‎سازد.  

وی تأکید کرد: برای پیشگیری از قاچاق در همه موارد ابتدا باید کار فرهنگ‎سازی، اصلاح و تربیت را از مهد کودک تا دانشگاه در دستور کار قرار داد اما در کنار توجه به مسأله فرهنگ‎سازی نباید از برخورد جدی و قانونی با متخلفان غافل شد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به نقش تعیین‎کننده دستگاه قضایی در این حوزه خاطرنشان کرد: چنانچه در محاکم قضایی به گونه‎ای حکم صادر شود که هزینه متخلفان قاچاق کالا و ارز را بالا برده و هر چقدر که ممکن و مقدور است سخت‎گیرانه برخورد کنیم، قطعاً شاهد نتایج مطلوب‎تری در این حوزه خواهیم بود.

انتهای پیام/2307/ط/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول