اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

هنیه خروج تشکیلات خودگردان از مذاکرات سازش را خواستار شد

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین در غزه امروز سه‌شنبه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست از مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی که فاجعه‌ای برای قضیه فلسطین است، خارج شود.

هنیه خروج تشکیلات خودگردان از مذاکرات سازش را خواستار شد

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، «اسماعیل هنیه» طی سخنانی در جلسه فراکسیون پارلمانی حماس که در مقر مجلس قانونگذاری در غزه به منظور بررسی موضوع ازسرگیری مذاکرات سازش با اسرائیل برگزار شد، گفت: این مذاکرات هیچ موفقیتی جز برای اسرائیل محقق نکرده است.

هنیه اظهار داشت که بازگشت به مذاکرات تصمیمی بر خلاف اجماع ملی و یک تحرک یکجانبه به دور از روحیه و وجدان ملت فلسطین است.

نخست‌وزیر دولت منتخب فلسطین تاکید کرد که مذاکرات به پوششی برای استمرار شهرک‌سازی‌ها و حذف قضیه فلسطین تبدیل شده است بویژه اینکه مذاکره‌کننده فلسطینی از شروط خود دست برداشته و حتی اسرائیل شروطی اعم از ضرورت به رسمیت شناختن دولت یهودی اسرائیل بر طرف فلسطینی تحمیل می‌کند.

وی تصریح کرد که ازسرگیری مذاکرات سازش وجود خلل در اتخاذ تصمیمات فلسطینی را فاش کرد به گونه‌ای که این تصمیمات به دور از اجماع و موسسات، هیئت‌های منتخب، مجلس قانونگذاری و دولت‌های مشروع اتخاذ می‌شود.

هنیه همچنین افزود که حماس مانعی برای پایبندی به مقاومت و در عین حال انجام فعالیت سیاسی نمی‌بیند تا زمانیکه سیاست از اصول و حقوق ما نشأت گرفته و از حقوق و خواسته‌ها و آرمان ملت فلسطین عبور نکرده و بر پایه امتیازدهی و کوتاهی کردن و ترس نباشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش به شهدای مصر و امت عربی و اسرا و بازداشت‌شدگان به خصوص «محمد بدیع» رهبر جماعت اخوان‌المسلمین سلام و درود فرستاد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول