اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان البرز خبر داد

افزایش تجهیزات حمل و نقل هوشمند در محورهای ارتباطی استان البرز

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های استان البرز از افزایش تجهیزات حمل و نقل هوشمند در محورهای ارتباطی این استان خبر داد.

افزایش تجهیزات حمل و نقل هوشمند در محورهای ارتباطی استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان البرز، مهدی شاملو اظهار کرد: این امر زمینه مدیریت جریان ترافیک در استان البرز را بیش از پیش فراهم می‌کند.

وی افزود: در راستای بهره‌گیری از تکنولوژی‌های موجود برای مدیریت نوین جریان ترافیک، بزرگ‌ترین تابلوی پیام‌نمای متغیر (vms) کشور با دهانه 28 متر در آزادراه تهران- کرج ابتدای حوزه استحفاظی استان البرز در حال نصب است و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با درج پیام‌های مرتبط با وضعیت لحظه‌ای ترافیک محورهای استان، امکان برنامه‌ریزی و انتخاب مسیر صحیح برای مسافران فراهم می‌شود.

این مسئول با اشاره به وجود تعدادی از پرترددترین محورهای کشور در استان البرز گفت: با توجه به شرایط و موقعیت استان البرز که در تمام طول سال از تردد بسیار بالایی در محورهای ارتباطی برون شهری برخوردار است، لزوم گسترش تعداد ترددشمارها برای استخراج دقیق آمار و اطلاعات میزان تردد و تحلیل کاربردی آن به منظور برنامه‌ریزی و مدیریت جریان ترافیک و تدوین برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلند‌مدت برای افزایش ایمنی تردد ضروری بود.

وی افزود: در همین راستا 8 دستگاه ترددشمار نیز در محورهای رفت و برگشت کرج- طالقان، اشتهارد- اختر‌آباد، اشتهارد- نظرآباد و ابتدای محور قدیم کرج- قزوین در استان نصب می‌شود که با نصب این ترددشمارها، تعداد کل دستگاه‌های ترددشمار موجود در استان به 30 ترددشمار افزایش می‌یابد.

شاملو درباره کارکرد این دستگاه‌ها گفت: دستگاه‌های ترددشمار برخط (آنلاین) یکی از زیرمجموعه‌های حمل و نقل هوشمند (ITS) بوده که در حال حاضر مورد استفاده این اداره کل قرار گرفته است.

به گفته وی، امکان اخذ اطلاعات لحظه‌ای تردد وسایل نقلیه به تفکیک سبک و سنگین، شناسایی ساعات اوج سفر و معرفی آن به رانندگان، ساعات اوج تردد محورها به پلیس راه برای نظارت و کنترل بیشتر، محورهای دارای تخلفات سرعت و فاصله غیرمجاز و اعمال اقدامات پیشگیرانه، مقایسه میزان تردد محورها نسبت به ظرفیت آنها، تحلیل و برنامه‌ریزی بر اساس داده‌های موجود برای اطلاع از وضعیت رفتار ترافیکی در محورهای استان و ارسال نتایج حاصله به مراجع ذی‌صلاح از نتایج کاربرد دستگاه‌های ترددشمار برخط در محورهای مواصلاتی استان است.

رئیس اداره فن‌آوری اطلاعات اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان البرز با اشاره به وجود 12 دستگاه دوربین نظارتی در مقاطع مختلف محورهای تهران - کرج - قزوین و کرج- چالوس و جاده قدیم کرج- قزوین، افزود: 7 دستگاه دوربین نظارت تصویری جدید نیز در محورهای ارتباطی استان در حال نصب است که به زودی تصاویر این دوربین‌ها نیز در مرکز مدیریت راه‌های استان دریافت خواهد شد.

شاملو افزود: اطلاعات استخراج شده از دستگاه‌های ترددشمار و همچنین تصاویر دریافتی از دوربین‌های نظارت تصویری موجود در استان در مرکز مدیریت راه‌های استان تجمیع شده و علاوه بر تحلیل آماری و محتوایی آمارها و اطلاعات دریافت شده، اطلاع‌رسانی لحظه‌ای به مسئولان ذی‌ربط از طرق مختلف انجام می‌شود.

انتهای پیام/2302/ز/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول