اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس:

حفظ و نشر آثار دفاع مقدس باید مردمی شود

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: ملت ایران پیروز واقعی جنگ تحمیلی بود و باید در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم مردم را وارد صحنه کنیم.

حفظ و نشر آثار دفاع مقدس باید مردمی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، بهمن کارگر پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد اظهار کرد: آرزوی ما زندگی و خدمت در قم است و مدیرانی که در این شهر نورانی به فعالیت مشغول هستند باید قدردان خداوند به دلیل نعمتی باشند که نصیب آنها کرده است.

وی افزود: قم نگین درخشان ایران است و در دوران دفاع مقدس بیش از 6 هزار نفر شهید را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با بیان اینکه 11 هزار نفر جانباز و 600 نفر از آزادگان دوران جنگ هم از مردم قم بوده‌اند خاطرنشان کرد: اینکه شهری بتواند لشکری رزمی را در دوران تهاجم به کشور سازماندهی کند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: هرچند اقدامات خوبی در قم صورت گرفته اما در زمینه ترویج فرهنگ دفاع مقدس عقب‌ماندگی‌هایی در قم دیده می‌شود و باید فعالیت‌های بیشتری انجام شود.

کارگر با تاکید بر احداث هرچه سریع‌تر باغ موزه دفاع مقدس در استان قم تصریح کرد: ظرفیت‌های معنوی موجود در قم فراوان هستند و باید مورد استفاده قرار گیرند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس افزود: رهبر معظم انقلاب موسس اصلی این بنیاد هستند و در حال حاضر هم شش نفر از وزرای کابینه در هیئت امنای آن عضویت دارند بنابراین این نهاد بزرگ می‌تواند در احیای فرهنگ شهادت‌طلبی تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی گفت: در دوره جدید اصلاح نگرش و تغییر رویکرد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و این کار در همه ابعاد مورد توجه است؛ حضور فعال در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جزء اولویت‌ها در دوران جدید محسوب می‌شوند.

کارگر با اشاره به فعالیت خبرگزاری دفاع مقدس عنوان داشت: دو سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس و نیز سینمایی و نمایشی هم در دوره جدید فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب که دفاع مقدس را گنجی بی پایان توصیف کرده‌اند تصریح کرد: در آمریکا در ارتباط با جنگ شمال و جنوب بیش از 100 هزار کتاب و رمان نوشته شده و فیلم‌های فراوانی هم در این زمینه ساخته‌اند ولی ما برای هشت سال جنگ تحمیلی چنین کاری را انجام نداده‌ایم و لازم است با توجه به تاکیدات رهبری این کار را در اولویت قرار دهیم.

وی با تاکید بر پرداختن به حضور روحانیون در جنگ بیان داشت: قشر روحانی شهدا و جانبازان زیادی را تقدیم انقلاب و اسلام کرده‌اند و باید این امر را در میان نسل جوان ترویج دهیم.

کارگر اضافه کرد: ملت ایران پیروز واقعی جنگ تحمیلی بود و باید در زمینه حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس هم مردم را وارد صحنه کنیم.

انتهای پیام/78004/ق40/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول