اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم خبر داد

جمع‌آوری 130 هزار سند مربوط به دفاع مقدس در قم

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم گفت: تاکنون 130 هزار سند و عکس از دوران دفاع مقدس در استان جمع‌آوری شده است.

جمع‌آوری 130 هزار سند مربوط به دفاع مقدس در قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی کربلایی پیش از ظهر امروز در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم که در تالار معصومیه استانداری برگزار شد، اظهار کرد: تاکنون 130 هزار سند و عکس از دوران دفاع مقدس در استان قم جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این تعداد از اسناد برای نمایش در موزه دفاع مقدس قم گردآوری شده‌اند و پس از احداث این مکان در معرض بازدید عموم قرار خواهند گرفت.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم با بیان اینکه تدریس دو واحد درسی مرتبط با دفاع مقدس در دانشگاه‌های آزاد و دولتی شروع شده است، گفت: تاکنون 7 هزار دانشجو این واحد درسی را گذرانده‌اند.

وی ادامه داد: تدوین و تولید 40 جلد کتاب در ارتباط با دوران جنگ از جمله فعالیت‌های دوره گذشته بوده و از تولید 100 جلد کتاب نیز حمایت‌های لازم صورت گرفته است.

کربلایی از فعالیت گسترده بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان قم برای کودکان و نوجوانان خبر داد و تصریح کرد: تاکنون چند بازی رایانه‌ای با همین مضامین برای کودکان تولید شده است.

مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم افزود: 90 هزار قطعه عکس از دوران جنگ نیز از رزمندگان استان دریافت و اسکن تمام آنها انجام شده است که برای نگهداری در موزه دفاع مقدس و چاپ کتاب در آینده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

وی با تاکید بر احداث هر چه سریع‌تر باغ موزه دفاع مقدس در استان قم تصریح کرد: ساخت چنین اماکنی موجب احیای آثار دوران جنگ و نشر بیشتر فرهنگ شهادت‌طلبی در میان نسل جوان خواهد شد.

انتهای پیام/78004/ز30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول