اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم معرفی شد

مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم برگزار شد.

مدیرکل جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم معرفی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، در مراسم تودیع و معارفه مدیران کل سابق و جدید حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم کرم رضا پیریایی استاندار قم، اسماعیل زارعی کوشا فرماندار قم، مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه علی بن ابیطالب (ع)، احمد امیرآبادی نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، کاظم مجتبایی فرمانده نیروی انتظامی استان قم و جمعی از مدیران کل ادارات دولتی قم حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم مهدی کربلایی مدیرکل سابق حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم به سخنرانی پرداخت و گفت: تاکنون 130 هزار سند و عکس از دوران دفاع مقدس در استان قم جمع‌آوری شده است.

وی افزود: این تعداد از اسناد برای نمایش در موزه دفاع مقدس قم گردآوری شده‌اند و پس از احداث این مکان در معرض بازدید عموم قرار خواهند گرفت.

در ادامه کرم رضا پیریایی استاندار قم طی سخنانی اظهار داشت: هرچه آثار دوران جنگ و دفاع مقدس بیشتر احیا شوند و در اختیار نسل جوان قرار گیرند در تقویت انقلاب و تداوم آن هم رشد بیشتری خواهیم داشت.

استاندار قم با بیان این‌که در این راستا باید از همه ابزارهای فرهنگی و هنری بهره گرفت، خاطرنشان کرد: ارزش‌های انقلابی و شهادت‌طلبی باید به فرهنگ مسلط جامعه ما تبدیل شوند و در این میان نیازمند فعالیت‌های جذاب در همه ابعاد هستیم.

وی ادامه داد: باید همانطور که وارد دفاع از کشور شدیم و هشت سال جنگ را اداره کردیم در حوزه نشر آثار آن دوران هم با جدیت و قدرت فعالیت کنیم.

سردار بهمن کارگر، رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سخنران بعدی این مراسم بود که گفت: رهبر معظم انقلاب موسس اصلی این بنیاد هستند و در حال حاضر هم 6 نفر از وزرای کابینه در هیئت امنای آن عضویت دارند بنابراین این نهاد بزرگ می‌تواند در احیای فرهنگ شهادت‌طلبی تاثیر فراوانی داشته باشد.

وی ادامه داد: در دوره جدید، اصلاح نگرش و تغییر رویکرد در بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در دستور کار قرار گرفته و این کار در همه ابعاد مورد توجه است؛ حضور فعال در عرصه‌های فرهنگی، هنری و رسانه‌ای جزء اولویت‌ها در دوران جدید محسوب می‌شوند.

مهدی مهدوی‌نژاد فرمانده سپاه استان قم هم پس از آن سخنرانی کرد و با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب سخنان گرانبهایی در مورد قم و اهمیت خدمت در آن بیان فرموده‌اند، خاطرنشان کرد: ایشان قم را شهر علم و بصیرت نامیدند و خدمت به آن را خدمت به آبروی نظام اسلامی دانسته‌اند.

وی با اشاره به گذشت 24 سال از پایان جنگ تحمیلی عنوان کرد: نباید در قم تنها به ساخت یادمان برای شهدا اکتفا کنیم بلکه باید با ساخت موزه دفاع مقدس گام‌هایی جدی در راستای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برداریم.

پس از آن احمد حسینی، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم طی سخنانی گفت: افتخار می‌کنم که از سنگر سپاه پاسداران به سنگر دیگری یعنی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس وارد می‌شوم تا در راه احیای آثار شهدای گرانقدر تلاش کنم.

وی با بیان این‌که مدیران قم باید در شان نظام اسلامی و جایگاه قم به فعالیت بپردازند، عنوان کرد: تمسک به فرهنگ انقلاب و دفاع مقدس تنها راه حل مشکلات کنونی اجتماع است.

گفتنی است، در این مراسم حکم رسمی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس از سوی سردار کارگر و با حضور میهمانان ویژه به احمد حسینی ابلاغ شد.

حسینی تا پیش از این مسئولیت معاونت فرهنگی سپاه علی بن ابیطالب (ع) را بر عهده داشت.

انتهای پیام/78004/م30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول