اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه سمنان خبر داد

احداث 5 باب خانه عالم در روستاهای سمنان

فرمانده سپاه شهرستان سمنان از احداث 5 باب خانه عالم در روستاهای سمنان به همت نیروهای جهادی خبر داد.

احداث 5 باب خانه عالم در روستاهای سمنان

علی‌نقی همتی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار کرد: تاکنون پنج خانه عالم برای مبلغانی که به صورت ماهانه برای تبلیغ و ترویج دینی در روستاها حضور پیدا می‌کنند توسط گروه‌های طرح هجرت در روستاهای سمنان احداث شده است.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان در خصوص دستاوردها و فعالیت‌های اقتصادی سپاه و بسیج اظهار کرد: حضرت امام خمینی (ره) فرمودند انقلابی که صورت گرفت، انقلاب مستضعفان بود و بنا به فرموده امام (ره) باید مستضعفان حکومت و کارهای اجرایی مملکت را به عهده گیرند.

وی افزود: در راستای فعالیت‌های اقتصادی و محرومیت‌زدایی سپاه از طریق بسیج سازندگی که یکی از مأموریت‌های مهم سپاه به شمار می‌آید، وارد میدان شد و در همین راستا از افرادی که در فعالیت‌های اقتصادی مهارت داشتند، برای محرومیت‌زدایی استفاده کردیم.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان خاطرنشان کرد: باید بیان کرد که فعالیت‌های مجموعه بسیج در این قالب بر اساس آموزه‌های دینی خود و به صورت رایگان و افتخاری بوده و این فعالیت‌ها در دوران بعد از جنگ هم ادامه داشته است.

همتی اضافه کرد: در دوران بعد از جنگ افراد از امکانات و تجهیزاتی که در بحث اقتصادی در زمان جنگ استفاده می‌کردند، مانند لودر و ... بعد از جنگ نیز استفاده کردند و یکی از کارهایی که سپاه انجام داد، استفاده از افراد متخصص در این زمینه بود.

وی تصریح کرد: افراد بسیجی با استفاده از این امکانات اندک و با کارشناسی درست کارهای جاده‌سازی برای روستاهای صعب‌العبور و ... را به همت سپاه و بسیج انجام می‌دادند.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان ادامه داد: افراد بسیجی با توجه به نیاز تداوم این اقدامات، بدون هیچ چشم‏‌داشتی و درآمدزایی و تنها برای کسب رضای خدا و محرومیت‌زدایی به انجام این نوع فعالیت‌ها می‌پرداختند که در حال حاضر نیز این‏گونه فعالیت‌ها توسط این افراد در دست اجراست.

همتی در خصوص بسیج سازندگی گفت: مأموریت اصلی بسیج سازندگی محرومیت‌زدایی است؛ بدون اینکه اندکی به درآمد آن فکر کند.

وی افزود: در چند سال اخیر، بسیجیان به ویژه دانش‌آموزان بسیجی در قالب طرح هجرت، کمبودهایی را که در نقاط محروم و روستاها وجود داشت، شناسایی کرده و برای رفع آن کمبودها از هیچ تلاشی دریغ نکردند و همچنین با برگزاری نماز جماعت، دعا و ... از اوقات فراغت خود در آن مکان به نحو احسن استفاده برده‌‏اند.

فرمانده سپاه شهرستان سمنان از جمله طرح‌های دانش‌آموزان بسیجی در قالب طرح هجرت را کمک به مستمندان و محرومان در روستاها، ساخت و ساز، لایروبی جوی‌های آب، آب‌رسانی به باغات، ساخت سوله‌های صالحین و ایجاد فضای ورزشی بیان کرد و گفت: تمام این پروژه‌ها عام‌‏المنفعه بوده و هیچ‏‌گونه درآمدی برای سپاه ندارد.

همتی خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات سپاه و بسیج پرداخت وام مسکن، خوداشتغالی و ... برای افرادی است که دارای استعداد بوده، ولی سرمایه کافی برای ایجاد کسب و کار در اختیار ندارند.

انتهای پیام/2249/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول