اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از دوم شهریورماه

راهکارهای تحول بنیادین و نقش اولیا در چهارمحال و بختیاری تبیین می‎شود

رئیس انجمن‌های اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از برگزاری نخستین همایش تحول بنیادین و نقش اولیا از دوم شهریورماه در این استان خبر داد.

راهکارهای تحول بنیادین و نقش اولیا در چهارمحال و بختیاری تبیین می‎شود

حمیدرضا اکبری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد اظهار داشت: نخستین همایش تحول بنیادین و نقش اولیا از دوم شهریورماه تا 25 شهریورماه در استان برگزار می‌شود.

وی آموزش سبک زندگی اسلامی به والدین را محور اصلی این همایش برشمرد و گفت: اهمیت دادن والدین به نماز در خانواده و الگوپذیری فرزندان، فرهنگ‌سازی در راستای خرید لوازم التحریر متناسب با شئونات اسلامی و فرهنگ ملی و نظارت انجمن‌ها بر قراردادهای پوشاک مدارس از موضوعات قابل مطرح در این همایش است.

رئیس انجمن‌های اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری از تجلیل از 450 نفر از اولیا و مربیان استانی در این همایش خبر داد و افزود: همچنین از 620 نفر از اعضای مناطق استان در قالب 90 مدرسه نیز تجلیل خواهد شد.

وی تبیین نقش و جایگاه اولیا و مربیان و همکاری با معاونت سوادآموزی در جذب و آموزش افراد بیسواد و کم‌سواد را از دیگر موضوعات این همایش دانست و عنوان کرد: در این همایش سعی خواهد شد به چگونگی برگزاری مراسم هفته پیوند و اهمیت دادن به انتخابات و تشکیل انجمن اولیا و مربیان در مدارس و همکاری و مشارکت انجمن‌ها با عوامل اجرایی مدرسه برای ارائه خدمات بهتر در بخش حمل و نقل دانش‌آموزی نیز رسیدگی و تبادل نظر شود.

اکبری با بیان این‌که این همایش در 17 منطقه استان برگزار خواهد شد، گفت: همایش از لاران آغاز شده و در شهر بن، خانمیرزا، فارسان، کوهرنگ، ناحیه دو آموزش و پرورش، بلداجی، کیار، بروجن، ناحیه یک، گندمان، لردگان، میانکوه، فلارد، سامان و اردل ادامه خواهد داشت.

وی از تقدیر انجمن‌های برتری که حدنصاب امتیاز کشوری، استانی و منطقه‌ای را کسب کرده‌اند، خبر داد و گفت: در نظر داریم با هماهنگی با دفتر نماینده ولی فقیه از وجود دانشمندان و روحانیون دعوت شده در طرح تقویت مبانی اعتقادی و شبهه‌زدایی دینی برای شرکت در همایش دعوت کنیم.

رئیس انجمن‌های اولیا و مربیان اداره‌کل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری ادامه داد: با توجه به ضرورت تشویق و ترغیب اولیا به منظور مشارکت آن‌ها برای کمک‌های داوطلبانه در قالب قبوض مالی و نحوه هزینه کرد آن در مدارس، در سال‌جاری قبوض مشارکت 5 هزار تومانی، 10 هزار تومانی و 20 هزار تومانی در مدارس توزیع خواهد شد.

انتهای پیام/68006/م40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول