اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور قرآن‏‌دوستان

3 طرح قرآنی در استان سمنان اجرا شد

سه طرح قرآنی در استان سمنان با حضور قرآن‏‌دوستان و آحاد مردم اجرا شد.

3 طرح قرآنی در استان سمنان اجرا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، محمدمهدی طالع‏‌زاده دبیر ستاد اقامه نماز شرکت گاز استان سمنان صبح امروز اظهار داشت: سیدمحمد تقوی از دامغان و مرتضی طالع‏‌زاده از سمنان به ترتیب حائز رتبه‏‌های اول و سوم رشته قرائت تحقیق و مفاهیم قرآن کریم مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی بهار در بهار ویژه فرزندان کارکنان شرکت ملی گاز ایران شدند.

دبیر ستاد اقامه نماز شرکت گاز استان سمنان افزود: در مرحله نهایی هفدهمین دوره مسابقات قرآنی بهار در بهار ویژه فرزندان عزیزکارکنان شرکت ملی گاز ایران که طی چهار روز در شیراز برگزار شد، سیدمحمد تقوی از اداره گاز شهرستان دامغان در رشته قرائت تحقیقی مقطع متوسطه و مرتضی طالع‏‌زاده از ستاد این شرکت در سمنان در مقطع عالی در رشته مفاهیم قرآن کریم موفق به کسب مقام سوم این دوره از مسابقات شدند.

برگزاری نخستین دوره مسابقات قرآنی در دامغان

کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نیز از برگزاری اولین دوره مسابقات قرآنی تلاوت در این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان سمنان، ربابه عوض‌‏آبادیان افزود: سازمان دارالقرآن کریم برای اولین بار این مسابقه تحت عنوان «تلاوت» با رویکردی جدید در عرصه مسابقات قرآنی و با هدف توسعه ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در بین قاریان و حافظان و تسلط بیشتر آنها به آیات و ارائه قرائت مؤثر بر مخاطب در آینده‌‏ای نزدیک برگزار خواهد کرد.

وی رشته‏‌های مسابقات را قرائت و حفظ کل قرآن کریم عنوان کرد و گفت: این مسابقات ویژه برادران و خواهران در رده سنی پایین و بالای 16 سال است که علاقه‏‌مندان می‏‌توانند تا پنجم شهریور ماه با مراجعه به اداره تبلیغات اسلامی دامغان ثبت‏‌نام کنند.

این کارشناس قرآنی ضمن اشاره به سوره‏‌ها و آیات منتخب مسابقه یادآور شد: سوره‌‏های منتخب ویژه خواهران و برادران زیر 16 سال سوره‏‌های (نساء، انعام، حج، عنکبوت و فاطر) و ویژه برادران بالای 16 سال سوره‌‏های (بقره، آل‏‌عمران، انعام، توبه، اسراء، نور، عنکبوت و زمر) است.

گفتنی است؛ زمان برگزاری این مسابقه در نیمه دوم سال جاری است.

مسابقات قرآنی فرزندان همکار وزارت نیرو در استان سمنان برگزار شد

دوازدهمین دوره مسابقات قرآنی فرزندان همکار وزارت نیرو در استان سمنان به میزبانی شرکت توزیع برق سمنان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از توزیع برق سمنان، این جشنواره قرآنی با حضور 130 نفر شرکت‏‌کننده از شرکت‏‌های آب منطقه‌‏ای استان سمنان، برق منطقه‏‌ای استان سمنان، آبفا شهری استان سمنان، آبفا روستایی و توزیع برق استان سمنان و در چهار رشته علوم قرآنی قرائت و اذان، حفظ، احکام و مفاهیم به اجرا درآمد.

در مراسم افتتاحیه این مسابقات که با حضور مدیران ارشد صنعت آب و برق استان سمنان برگزار شد، مدیرعامل شرکت توزیع برق سمنان بیان داشت: آیات قرآن دفتر زندگی و نسخه شفابخش دردهای انسان است.

سیدمحمد موسوی‏زاده با بیان اینکه تلاوت قرآن اطمینان و آرامش‌‏بخش قلب‏ها است گفت: قرائت قرآن یکی از بهترین شیوه‏‌ها و روش‌‏های بهره‏‌گیری در سالم زیستن و حرکت به سمت تعالی است.

وی با عنوان اینکه شما نوجوانان و جوانان در بهترین شرایط زندگی قرار دارید اظهار داشت: قدر این موقعیت را بدانید و همواره با توکل به خدا و توسل به قرآن و ائمه اطهار (ع) در تمامی مراحل زندگی گام بردارید.

حجت‏‌الاسلام قدرت‏‌الله قنبری مسئول دفتر فرهنگی صنعت آب و برق استان سمنان با ابراز اینکه قرآن نور هدایت است یادآور شد: انسان طالب نجات است و اگر انسان‏ها به قرآن و اهل بیت متوسل شوند هیچ‏گاه گمراه نخواهند شد.

در رشته قرائت فائزه نظری از توزیع برق استان سمنان و امیرحسین وحدتی از برق منطقه‏‌ای استان سمنان در مقطع راهنمایی، فاطمه شکیبا از توزیع برق استان سمنان و مصطفی جباری از آب و فاضلاب شهری استان سمنان در مقطع دبیرستان رتبه‏‌های اول را کسب کردند.

در رشته حفظ مرضیه کلوئیان از برق منطقه‏‌ای استان سمنان و حسین محسنی از آب و فاضلاب شهری استان سمنان در مقطع دبیرستان مقام اول را به دست آوردند.

در رشته احکام محدثه رضازاده و محمد نجار از توزیع برق استان سمنان در مقطع راهنمایی، زهرا احسانی از آب منطقه‏‌ای استان سمنان و محمد قنبری از توزیع برق استان سمنان در مقطع دبیرستان رتبه نخست را احراز کردند.

در رشته مفاهیم نگین نوروزی از توزیع برق استان سمنان و علی کساییان از آب و فاضلاب شهری استان سمنان در مقطع راهنمایی، مهدیه وحدتی از برق منطقه‌‏ای استان سمنان و علی کیپور از توزیع برق استان سمنان در مقطع دبیرستان به مقام اول این مسابقات نایل شدند.

یادآور می‏‌شود نفرات اول این جشنواره قرآنی به مسابقات کشوری که در شهریور ماه امسال در استان اردبیل برگزار خواهد شد راه پیدا کردند.

انتهای پیام/2249/ی40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول