اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جلسه شورای وقایع حیاتی ثبت احوال استان کردستان عنوان شد

افزایش 57 صدم درصدی ولادت در کردستان/کاهش 4,5 درصدی فوت‌شدگان

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان گفت: در سه ماهه اول سال جاری تعداد 7 هزار و 191 ولادت در این استان به ثبت رسیده که نسبت به مشابه سال گذشته 57 صدم درصد افزایش داشته است.

افزایش 57 صدم درصدی ولادت در کردستان/کاهش 4,5 درصدی فوت‌شدگان

 به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، عبدالله خسروی‌زاده صبح امروز در جلسه شورای وقایع حیاتی استان کردستان اظهار کرد: آمار ولادت در سه ماهه اول سال جاری 7 هزار و 191 مورد بود که این آمار در مدت مشابه سال گذشته 7 هزار و 150 مورد که 57 صدم درصد رشد نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: مهلت قانونی ثبت ولادت 10 روز است که در سه ماهه اول سال جاری 7 هزار و 38 واقعه ولادت از آمار کلی آن در مهلت قانونی به ثبت رسیده است.

وی همچنین از کاهش ولادت پسران نسبت به دختران در سال جاری خبر داد و گفت: در سال گذشته به ازای هر 100 ولادت دختر، 104 ولادت پسر اتفاق می‌افتد که این آمار در سال جاری به 102 در برابر  100 کاهش یافته است.

مدیرکل ثبت احوال استان کردستان در ادامه به کاهش 4.5 درصدی فوت‌شدگان در این استان اشاره کرد و افزود: در سه ماهه اول سال جاری تعداد یک هزار و 896 واقعه فوت به ثبت رسیده است که نسبت به آمار یک هزار و 957 واقعه فوت سال گذشته با کاهش 4.5 درصدی مواجه است.

خسروی‌زاده خاطرنشان کرد: تعداد فوت شدگان در مناطق شهری در سه ماهه اول سال جاری برابر با یک هزار و 177 رویداد و در مناطق روستایی برابر با 791 رویداد بوده که ثبت شده است.

مدیرکل اداره ثبت احوال کردستان بیماری‌های قلبی و عروقی را بیشترین عامل در مرگ و میر زنان و مردان کردستان اعلام کرد و گفت: در سه ماهه اول سال جاری بر اثر همین عامل 724 نفر در استان فوت شده‌اند.

در ادامه این جلسه معاون سیاسی امنیتی استاندار کردستان اظهار کرد: تحقق اهداف و آرمان‌های نظام در گرو تلاش ادارات و دستگاه‌های دولتی است و تمامی تصمیمات باید بر اساس برنامه‌ریزی اتخاذ شود.

حسن‌زاده اضافه کرد: مردم و مسئولان نیاز به کمک یکدیگر دارند و اگر مسئولان در قبال خدمت به مردم وظیفه دارند، مردم نیز باید آنان را در خدمت‌رسانی درست همراهی نمایند.

در ادامه همین جلسه معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی کردستان گفت: کار معاونت اجتماعی از  جنس فرهنگی است و اگر بر اساس موضوعات نتوانیم اولویت‌ها را انتخاب کنیم، خیلی از آسیب‌های اجتماعی ایجاد می‌شود.

جواد بنی‌عامریان همچنین افزود: 8 هزار و 300 پرونده در کلانتری‌ها به کلانتری‌ها وارد شده که 85 درصد آن به صلح و سازش ختم شده است.

وی تاکید کرد: هرکدام از سازمان‌ها و دستگاه‌های اداری وظایفی دارند که باید آن را مورد توجه قرار دهند و باید به گونه‌ای کار کرد که از مهاجرت‌ به شهرها به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود.

معاون اجتماعی فرماندهی کردستان در پایان اظهار کرد: در مناطق حاشیه‌نشین سنندج ایجاد کلانتری لازم و ضرورت دارد تا از آسیب‌های اجتماعی جلوگیری شود و این موضوع نیاز به اعتبار ویژه‌ای دارد.

انتهای پیام/79016/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول