اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیریت امور دام جهاد کشاورزی شهرستان اردستان:

شهرستان اردستان رتبه خوبی در تولید شیر استان ندارد

مدیریت امور دام جهاد کشاورزی شهرستان اردستان گفت: شهرستان اردستان در تولید شیر رتبه 21 استان را دارد که این رتبه خوبی نیست و گاوداری‌های این شهرستان مشکلات بسیاری دارند.

شهرستان اردستان رتبه خوبی در تولید شیر استان ندارد

احمد حسامی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: شهرستان اردستان در سال گذشته با دارا بودن 4 هزار و 500 راس گاو شیری توانست 14 هزار و 350 تن شیر خام تولید کند.

این مسئول در ادامه افزود: در چهار ماهه اول سال جاری نیز در شهرستان اردستان بیش از 4هزار و 500  تن شیر خام در شهرستان تولید شده است.

مدیریت امور دام جهاد کشاورزی شهرستان اردستان تصریح کرد: شهرستان اردستان در تولید شیر رتبه 21 استان را دارد که این  رتبه خوبی نیست.

وی دارا بودن این رتبه پایین را عدم تمایل ساکنین به راه‌اندازی گاوداری‌های شیری دانست و تصریح کرد: به دلیل عدم دسترسی آسان به علوفه و ناتوانی از لحاظ مالی برای تهیه علوفه دامی ساکنان تمایل به راه‌اندازی گاوداری‌های شیری ندارند.

حسامی خاطرنشان کرد: شیر تولید شده در شهرستان به دلیل اینکه در واحدهای روستایی تولید می‌شود و از حیث بار میکروبی نمی‌توانند به اندازه واحدهای صنعتی کنترل داشته باشند به این دلیل که در واحدهای صنعتی شیر به صورت مکانیزه دوشیده می‌شود، اما در واحدهای سنتی به طور قطع بار میکروبی آنها بالاتر است.

این مسئول در پایان اذعان داشت: برای اعمال کنترل کیفی بر هر واحد دامداری نیاز به بودجه زیادی است و در صورت اختصاص بودجه کافی این روند نیز امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/63015/ن20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول