اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه فیروزکوه:

مصر و کشورهای اسلامی از نبود ولایت فقیه رنج می‏برند

امام جمعه فیروزکوه گفت: ولایت فقیه نعمتی برای انقلاب و نظام اسلامی است اما جهان اسلام امروز از نبود ولایت فقیه رنج می‏برند.

مصر و کشورهای اسلامی از نبود ولایت فقیه رنج می‏برند

حجت‏الاسلام والمسلمین عبدالعلی استیری امروز در گفت‏وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: نگاهی به تاریخ 100 سال اخیر کشور، حاکی از وجود چهار مقطع حساس است.

وی گفت: نخستین مقطع در دوران مشروطه بود که در نهایت، انقلاب مشروطه با شکست مواجه و شیخ فضل‏الله نوری اعدام شد.

امام جمعه فیروزکوه افزود: پس از آن بود که رضاخان در ایران زمام‏دار امور شد و این، مقطع بسیار حساس و عبرت‏انگیزی در تاریخ ایران است.

وی ادامه داد: در آن دوران، تمام مسائل مالی و نظامی کشور در اختیار انگلیسی‏ها بود و آنان بودند که رضاخان را به قدرت رسانده و وی را غلام حلقه به گوش خود قرار دادند.

استیری خاطرنشان کرد: مقطع سوم مصادف با شهریورماه سال 1320 بود و آن زمان، همان‏ها که رضاخان را به قدرت رسانده بودند، دست به دست هم داده و مقدمات عزل وی را فراهم کردند.

وی تصریح کرد: آنان با شرط اینکه محمدرضا، پسر رضاخان تسلیم محض آمریکایی‏ها و انگلیسی‏ها باشد، وی را بر اریکه قدرت نشاندند و این وضعیت ادامه یافت تا اینکه با طراحی کودتایی، محمدرضا شاه از کشور فراری شد و محمد مصدق به تشکیل دولت اقدام کرد.

امام جمعه فیروزکوه اظهار داشت: اما مقطع چهارم تاریخ 100 سال اخیر ایران، از 28 مردادماه سال 1332 آغاز می‏شود که با طراحی کودتایی آمریکایی ـ انگلیسی، آیت‏الله کاشانی و سایر علما کنار زده شده، دولت مصدق سرنگون شد و محمدرضا شاه دوباره به قدرت بازگشت.

وی با بیان اینکه مطالعه این مقاطع حاوی دو درس بزرگ است، ادامه داد: در تمامی آن سال‏ها، شاهد نفوذ و تسلط دولت‏های بیگانه در کشور بودیم که تا قبل از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی ادامه یافت و این، نخستین درس است.

استیری یادآور شد: نفوذ بیگانگان و غربی‏ها در این سال‏ها، در نهایت منجر به استعمار و تغییر وضعیت فرهنگی کشور شد.

وی تصریح کرد: درس دوم، اتحاد و انسجام حول محور انقلاب و ولایت فقیه است که عامل اصلی مقاومت و پیروزی برابر توطئه‏های دشمنان است.

نماینده ولی‏فقیه در شهرستان فیروزکوه تاکید کرد: آنچه امروز به عنوان یک کمبود اساسی در انقلاب مصر و سایر انقلاب‏های جهان احساس می‏شود، نبود ولی‏فقیه است.

وی ابراز امیدواری کرد که آحاد جامعه اسلامی قدر نعمت ولی‏فقیه را بدانند و با چنگ زدن به این ریسمان، نظام اسلامی را در رسیدن به اهداف و آرمان‏های عالی آن یاری رسانند.

انتهای پیام/2568/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول