اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان:

5000 نفر در سمنان آموزش‌‏های مرتبط با مشاغل خانگی را فرا گرفتند

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان گفت: بیش از پنج هزار نفر از متقاضیان مشاغل خانگی در سطح استان سمنان زیرپوشش آموزش‏‌های مهارتی مرتبط قرار گرفتند.

5000 نفر در سمنان آموزش‌‏های مرتبط با مشاغل خانگی را فرا گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان، ابراهیم محمودی در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در محل فرمانداری شهرستان آرادان برگزار شد، گفت: در زمینه ایجاد مشاغل خانگی و جذب مربیان حق‌‏التدریسی توسط این اداره کل در سال 91 از 300 نفر سهمیه در نظر گرفته شده، 283 نفر معادل 95 درصد تحقق یافت.

وی ادامه داد: از این تعداد، 145 نفر در بخش مشاغل خانگی و بقیه از مربیان بوده‌‏اند و در این خصوص برای سال 92 نیز 200 نفر سهمیه به این اداره کل اختصاص یافته است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان با تاکید بر اهمیت نقش آموزش‏‌های مهارتی در افزایش سهم برتر منابع انسانی در تولید ملی تصریح کرد: بیش از 822 هزار و 240 نفر ساعت در سه ماه اول سال‌جاری در استان سمنان زیرپوشش آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای و مهارتی قرار گرفته‌‏اند.

وی کسب رتبه اول در ارزیابی شاخص‌‏های اختصاصی در طرح شهید رجایی و کسب رتبه برتر در امر اقامه نماز را از جمله موفقیت‏‌های این اداره کل برشمرد و به بیان اهم اقدامات و فعالیت‏های اداره کل در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پرداخت.

محمودی افزود: قطعاً راه‌حل جامعه ما برای کاهش نرخ بیکاری، تربیت نیروی انسانی مجهز به مهارت است که قادر باشد علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور تبدیل کند و از این مهم‌تر، تربیت افراد خلاق و کارآفرین است که بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصت‌های شغلی پایداری برای دیگران ایجاد کنند.

وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزش‌های مهارتی از طریق استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در کنار استقرار نظام صلاحیت حرفه‌ای و نظام احراز اشتغال می‌تواند ما را در دست یافتن به سهم برتر منابع انسانی بالنده و کارآفرین که در اسناد بالادستی کشور به‌ ویژه در سند چشم‌انداز نیز بدان اشاره شده، رهنمون سازد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان خاطرنشان کرد: باید با اعتقادی راسخ در اجرای موفق «نظام آموزش مهارت و فناوری» کوشید و با ایجاد انعطاف در انواع آموزش‌های غیررسمی مهارتی و ایجاد جاذبه برای مخاطبان در استقرار این نظام برای یادگیری مادام‌العمر نیروی انسانی شاغل در تمام بخش‌ها و زیربخش‌های اقتصادی و نظام اشتغال کشور، نهایت تلاش و همت خویش را معطوف داشت.

وی یکی از ضرورت‌های شرایط کنونی کشور که به آموزش‌های مهارتی گره خورده است را موضوع ضرورت پیوند بین آموزش و محیط واقعی کار در سطوح مختلف دانست.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان اظهار داشت: برای تحقق این امر لازم است تمامی آموزش‌های ما به آموزش‌های عملی در محیط کار متصل شود.

محمودی اظهار داشت: در همین راستا، موضوع کارآموزی و کارورزی نیازمند یک بازنگری و بازمهندسی است تا بتوانیم از طریق اجرای کارورزی و کارآموزی برای فارغ‌التحصیلان کلیه سطوح آموزشی به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی، نیروی انسانی متخصص و مهارت‌دیده را وارد چرخه تولید و بازار کار کنیم.

وی افزود: در نتیجه با بهره‌گیری از پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های جمعیت جوان و جویای کار کشور می‌توان شرایطی را فراهم کرد که ابعاد مختلف توسعه به‌ویژه موضوع اشتغال پایدار تحقق یابد که بهره‌برداری از این پتانسیل‌ها نیازمند زنجیره‌ای از برنامه‌های عملیاتی است.

انتهای پیام/2249/م/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول