به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی آموزش فنی و حرفهای استان سمنان، ابراهیم محمودی در جلسه شورای هماهنگی مدیران کل زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که در محل فرمانداری شهرستان آرادان برگزار شد، گفت: در زمینه ایجاد مشاغل خانگی و جذب مربیان حقالتدریسی توسط این اداره کل در سال 91 از 300 نفر سهمیه در نظر گرفته شده، 283 نفر معادل 95 درصد تحقق یافت.
وی ادامه داد: از این تعداد، 145 نفر در بخش مشاغل خانگی و بقیه از مربیان بودهاند و در این خصوص برای سال 92 نیز 200 نفر سهمیه به این اداره کل اختصاص یافته است.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان با تاکید بر اهمیت نقش آموزشهای مهارتی در افزایش سهم برتر منابع انسانی در تولید ملی تصریح کرد: بیش از 822 هزار و 240 نفر ساعت در سه ماه اول سالجاری در استان سمنان زیرپوشش آموزشهای فنی و حرفهای و مهارتی قرار گرفتهاند.
وی کسب رتبه اول در ارزیابی شاخصهای اختصاصی در طرح شهید رجایی و کسب رتبه برتر در امر اقامه نماز را از جمله موفقیتهای این اداره کل برشمرد و به بیان اهم اقدامات و فعالیتهای اداره کل در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی پرداخت.
محمودی افزود: قطعاً راهحل جامعه ما برای کاهش نرخ بیکاری، تربیت نیروی انسانی مجهز به مهارت است که قادر باشد علم و دانش تئوری را به کالا و خدمات قابل عرضه در اقتصاد کشور تبدیل کند و از این مهمتر، تربیت افراد خلاق و کارآفرین است که بتوانند با ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت، فرصتهای شغلی پایداری برای دیگران ایجاد کنند.
وی خاطرنشان کرد: توسعه آموزشهای مهارتی از طریق استقرار نظام آموزش مهارت و فناوری در کنار استقرار نظام صلاحیت حرفهای و نظام احراز اشتغال میتواند ما را در دست یافتن به سهم برتر منابع انسانی بالنده و کارآفرین که در اسناد بالادستی کشور به ویژه در سند چشمانداز نیز بدان اشاره شده، رهنمون سازد.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان خاطرنشان کرد: باید با اعتقادی راسخ در اجرای موفق «نظام آموزش مهارت و فناوری» کوشید و با ایجاد انعطاف در انواع آموزشهای غیررسمی مهارتی و ایجاد جاذبه برای مخاطبان در استقرار این نظام برای یادگیری مادامالعمر نیروی انسانی شاغل در تمام بخشها و زیربخشهای اقتصادی و نظام اشتغال کشور، نهایت تلاش و همت خویش را معطوف داشت.
وی یکی از ضرورتهای شرایط کنونی کشور که به آموزشهای مهارتی گره خورده است را موضوع ضرورت پیوند بین آموزش و محیط واقعی کار در سطوح مختلف دانست.
مدیرکل آموزش فنی و حرفهای استان سمنان اظهار داشت: برای تحقق این امر لازم است تمامی آموزشهای ما به آموزشهای عملی در محیط کار متصل شود.
محمودی اظهار داشت: در همین راستا، موضوع کارآموزی و کارورزی نیازمند یک بازنگری و بازمهندسی است تا بتوانیم از طریق اجرای کارورزی و کارآموزی برای فارغالتحصیلان کلیه سطوح آموزشی به ویژه فارغالتحصیلان دانشگاهی، نیروی انسانی متخصص و مهارتدیده را وارد چرخه تولید و بازار کار کنیم.
وی افزود: در نتیجه با بهرهگیری از پتانسیلها و ظرفیتهای جمعیت جوان و جویای کار کشور میتوان شرایطی را فراهم کرد که ابعاد مختلف توسعه بهویژه موضوع اشتغال پایدار تحقق یابد که بهرهبرداری از این پتانسیلها نیازمند زنجیرهای از برنامههای عملیاتی است.
انتهای پیام/2249/م/پو3002