اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان:

20 درصد مجموع تعهدات آموزش فنی و حرفه‏‌ای سمنان عملی شد

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان اعلام کرد: 20 درصد مجموع تعهدات آموزش فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان در سه ماهه نخست امسال در این استان عملی شده است.

20 درصد مجموع تعهدات آموزش فنی و حرفه‏‌ای سمنان عملی شد

ابراهیم محمودی امروز در گفت‏‌وگو با خبرنگار فارس در استان سمنان اظهار داشت: در بخش دولتی، تعهدات فنی و حرفه‌‏ای استان سمنان نسبت به سال قبل پنج درصد کاهش دارد.

وی گفت: در سه ماهه نخست امسال در بخش آموزش‏‌های فنی و حرفه‏‌ای دولتی، 636 هزار و 534 نفر ساعت فعالیت انجام شده که معادل 25 درصد مجموع تعهدات ارایه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان افزود: در بخش آموزشگاه‌‏های آزاد نیز 185 هزار و 716 نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌‏ای در سه ماهه اول امسال ارایه شده که نشان می‏‏‌دهد 11 درصد تعهدات ارایه شده به منصه ظهور رسیده است.

وی مجموع تعهدات انجام شده آموزش‌‏های فنی و حرفه‌‏ای در فصل بهار در استان سمنان را بیش از 822 هزار و 248 نفر ساعت اعلام کرد که معادل 20 درصد مجموع تعهدات این اداره کل است.

محمودی افزود: سمنان بر اساس ارزیابی‏‌های انجام شده، از استان‏‌های برتر در نرخ مهارت‏‏‌آموزی نسبت به جمعیت فعال این استان بوده و رویکردها به سمت کیفیت‏‌بخشی فعالیت‏‌ها سوق داده شده است.

کاهش شمار آموزشگاه‌‏های آزاد فنی و حرفه‌‏ای در سمنان

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان ادامه داد: 141 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌‏ای در سال گذشته در استان سمنان وجود داشته که 68 آموزشگاه ویژه بانوان، یک آموزشگاه ویژه آقایان و 26 آموزشگاه دیگر بین آقایان و بانوان مشترک است.

وی افزود: در سال جاری نیز 95 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‏‌ای در استان سمنان فعال است که باید این تعداد تقویت شود.

محمودی اضافه کرد: برخی از آموزشگاه‌‏های آزاد به علت ناتوانی در جذب کارآموز به حالت نیمه تعطیل در می‌‏آیند یا برخی دیگر خود انحلال آموزشگاه را اعلام می‏‌کنند و شماری نیز ممکن است درخواست مرخصی داشته باشند و این سبب می‏‌شود که تعداد این آموزشگاه‌‏ها در سال جاری نسبت به سال گذشته کاهش یابد.

گواهی‏نامه‌‏های مهارتی سازمان آموزش فنی و حرفه‌‏ای کشور تغییر می‏‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‏‌ای استان سمنان همچنین گفت: سازمان آموزش فنی و حرفه‌‏ای کشور در صدور گواهی‏نامه‌‏های مهارتی تغییر می‏‌دهد.

محمودی به نقل از معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای کشور گفت: این تغییر در گواهی‏نامه‏‌های مهارت در راستای عملیاتی کردن راهبرد استانداردسازی، اصلاح و بهبود روش‌‏ها و فرآیندها در سند راهبردی مهارت و فناوری صورت می‏‌گیرد.

وی افزود: به دنبال تحقق برنامه‏‌های عملیاتی در راستای سیاست بازنگری، اصلاح، توسعه و بهینه‏‌سازی الگوهای ارزشیابی مهارت در سازمان آموزش فنی و حرفه‏‌ای کشور، به زودی گواهی‏نامه‏‌های مهارت تغییر می‌‏یابند که این تغییر در شیوه و نحوه صدور و نوع گواهی‏نامه خواهد بود.

انتهای پیام/2249/ی30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول