اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

ارتش نیجریه از کشته شدن سرکرده بوکوحرام خبر داد

ارتش نیجریه اعلام کرد که ابوبکر شیکائو، سرکرده گروه بوکو حرام در درگیری با نیروهای نظامی این کشور زخمی و سپس کشته شده است.

ارتش نیجریه از کشته شدن سرکرده بوکوحرام خبر داد

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، ارتش نیجریه دیروز دوشنبه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: دستگاه های اطلاعاتی نیجریه معتقدند رئیس گروه بوکو حرام که در خشونت ها و کشتارها زیادی دست داشت و از مدت ها پیش تحت پیگرد نیروهای دولتی بود در عملیات نیروهای ارتش نیجریه زخمی شده بود و به احتمال زیاد در فاصله بیست و پنجم ژوئیه تا سوم اوت جان باخته است.

در بیانیه ارتش نیجریه که به امضای سرهنگ دوم صغیر موسی، سخنگوی نیروهای ویژه مستقر در شمال شرقی نیجریه و مسئول عملیات مبارزه با بوکو حرام رسیده، آمده است:شیکائو که از طرف دولت آمریکا یک « تروریست بین المللی» معرفی شده بود سی ام ژوئن در جریان یک درگیری با نظامیان ارتش نیجریه در یکی از اردوگاه های متعلق به بوکو حرام واقع در جنگل سامبیزا در شمال شرقی نیجریه زخمی شد.

بر اساس این بیانیه، سرکرده بوکو حرام پس از آن توسط اعضای این گروه به طور پنهانی به کامرون منتقل شد تا در آنجا درمان شود اما بر اثر شدت جراحات در همانجا درگذشت.

در عین حال ژنرال کریس اولوکلاد، سخنگوی ارتش ملی نیجریه، اعلام کرد نیروهای امنیتی این کشور همچنان تلاش می کنند از کشته شدن شیکائو اطمینان حاصل کنند.

دولت آمریکا در مارس گذشته جایزه هفت میلیون دلاری برای سر شیکائو تعیین کرد.

چهاردهم اوت نیز ارتش نیجریه اعلام کرد که اوایل همان ماه ممدو باما، مرد شماره دو گروه بوکو حرام را در ایالت بورنو به هلاکت رسانده است.

ارتش نیجریه از ماه مه گذشته در سه ایالت شمال شرق این کشور حالت فوق العاده اعلام کرده و عملیات گسترده‌ای را علیه نیروهای مسلح گروه بوکو حرام آغاز کرده است.

از سال 2009 تاکنون سه هزار و 600 تن در درگیری نیروهای ارتش با گروه بوکوحرام کشته شدند.

دولت نیجریه گفت‌وگو با بوکو حرام را به شرط ایجاد یک کشور به تعبیر این گروه، اسلامی در شمال نیجریه رد می‌کند.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول