اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در هفته پایانی شهریور

لنگرود میزبان 4 شهید گمنام می‌شود

مدیرکل بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان از خاکسپاری چهار شهید گمنام در هفته پایانی شهریور امسال در لنگرود خبر داد.

لنگرود میزبان 4 شهید گمنام می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، رسول جلایی عصر امروز در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: شهدای گمنام از معجزات و مقدراتی هستند که خداوند برای ایران پیش‌بینی کرده است.

وی به خاکسپاری شهدای گمنام در کشور با هدف تزریق فضای معطر شهید و شهادت اشاره کرد و افزود: بالغ بر 800 نقطه در کشور شهید گمنام دفن است و به همین تعداد نیز در نوبت خاکسپاری هستند که این رقم بسیار بزرگی محسوب می‌شود.

این مسئول، با اشاره به اینکه تدفین و مراسم شهدای گمنام از شهر به روستاها رسیده است، خاطرنشان کرد: موضوع خاکسپاری شهدای گمنام از حیث مکانی دارای شرافتی است که باید به آن توجه شود بنابراین نگاه دقیق‌تری را می‌طلبد.

وی به محدودیت‌های تدفین شهدای گمنام اشاره کرد و متذکر شد: محدودیت قشری، گروهی و باندی شهید گمنام باید حذف شود و نباید عده‌ای ادعا کنند که شهید مربوط به محله یا گروه خاصی است.

جلایی، شهدای گمنام را حجت‌هایی برای غفلت‌شکنی دانست و تصریح کرد: زندگی روزمره می‌تواند انسان‌ها را از موضوعات حیاتی دور نگه دارد و از حیث ذهنی و رفتاری آنها را متفاوت کند و نسیان و فراموشی از طبیعت جدانشدنی وجودی انسان‌ها است.

وی شهدای گمنام را دارای یک اجر مضاعف خواند و متذکر شد: این شهدا، گمنامی را انتخاب کردند و در گمنامی شهید شدند و حرم‌های شهدای گمنام به یکی از مراکز موثر معنوی تبدیل شده است که پس از گلزار شهدا، مکانی بالاتر از حرم شهدای گمنام پیدا نمی‌شود.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان، ادامه داد: بسیاری از فعالیت‌ها می‌تواند در گمنامی انجام شود و اثرات آن بسیار بیشتر از آنچه در جراید و تریبون گفته می‌شود موثر است.

وی از مراسم خاکسپاری چهار شهید گمنام در هفته پایانی شهریور در لنگرود خبر داد و خاطرنشان کرد: تمام مدیران شهرستان در برگزاری یادمان حرم شهدای گمنام نهایت تلاش خود را به‌کار گیرند.

انتهای پیام/84002/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول