اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان:

530 روستای لرستان مشکل کمبود آب دارند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت: چالش کم آبی و بی‌آبی در سال‌های اخیر، حدود 530 روستای این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

530 روستای لرستان مشکل کمبود آب دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‌آباد به نقل از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان، علیرضا کاکاوند گفت: 18 میلیارد و567 میلیون ریال از بدهی 23 میلیارد و 561 میلیون ریالی مشترکان به این شرکت مربوط به مشترکان خانگی است.

وی خاطرنشان کرد: مابقی بدهی مربوط به مشترکان غیرخانگی به ویژه واحدهای تجاری و شرکت‌های تولیدی است.

کاکاوند با اشاره به اینکه پرداخت بدهی مشترکان می‌تواند بخشی از مشکلات این شرکت را برطرف کند، اظهار داشت: چالش کم آبی و بی آبی در سال‌های اخیر، حدود 530 روستای این استان را با مشکل جدی مواجه کرده است.

این مسئول تصریح کرد: مردم این روستاها نه تنها در زمینه آب کشاورزی با مشکل مواجه هستند، بلکه کمبود آب شرب نیز آنها را در مضیقه قرار داده است.

وی گرم شدن زمین و تغییر اقلیم، بارش‌های نابهنگام، بارش‌کم، نامناسب بودن زیرساخت‌ها و کمبود اعتبارات را از عوامل بروز مشکلات و کمبود آب شرب در روستاها عنوان کرد و افزود: این عوامل موجب خشک شدن چشمه‌ها و کاهش سطح آب چاه‌ها در مناطق حاشیه و دشت‌ها تا افت 9 متر و رها شدن تعدادی از طرح‌های نیمه تمام شده است.

کاکاوند با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان به عنوان متولی آبرسانی به روستاها خود در وضعیت بحرانی به سر می‌برد، ابراز داشت: کمبود اعتبارات، تحقق نیافتن اعتبارات پارسال و امسال، بدهی‌های پیمانکاران، کمبود سوخت تانکرهای آبرسانی، مطالبات و حقوق‌های معوق برخی واحدها از مشکلات این شرکت است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان بر ضرورت توجه مسئولان برای جذب اعتبارات این شرکت تاکید کرد و یادآور شد: اعتبار مصوب سال 90 شرکت حدود 400 میلیارد و 977 میلیون ریال بوده که مبلغ 339 میلیارد و 509 میلیون ریال به این شرکت اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: اعتبار مصوب در سال گذشته نیز مبلغ 163 میلیارد و 146 میلیون ریال بوده که تنها مبلغ 46 میلیارد و 463 میلیون ریال تخصیص داده شده است.

کاکاوند اعتبار پیشنهادی در سال جاری برای حل مشکل بی آبی را حدود 520 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: در سال جاری تاکنون هیچگونه تخصیص اعتباری برای اجرای طرح‌ها داده نشده و وضع به گونه‌ای است که حتی در تامین هزینه سوخت تانکرهای آبرسانی هم با مشکلاتی مواجه هستیم.

نتهای پیام/2304/ن30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول