اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

پنجاهمین نشست خبری سخنگوی قوه قضائیه/۲

ادامه رسیدگی به پرونده‌های بیمه و فساد بانکی در دیوان عالی کشور/ رئیس سازمان بازرسی مشخص نشده است

سخنگوی قوه قضائیه از ادامه رسیدگی به پرونده‌های بیمه ایران و فساد ۳ هزار میلیاردی در دیوان عالی کشور خبر داد و گفت: گزینه ریاست سازمان بازرسی هنوز قطعی نشده و شاید تا پایان هفته معرفی شود.

ادامه رسیدگی به پرونده‌های بیمه و فساد بانکی در دیوان عالی کشور/ رئیس سازمان بازرسی مشخص نشده است

به گزارش خبرنگار قضایی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری خود با اشاره به برخورد بدون اغماض دستگاه قضا با مرتکبان جرایم خشن گفت: بارها گفته‌ایم که کسانی که مرتکب جرایم خشن از قبیل تجاوز به عنف، ایجاد مزاحمت برای نوامیس، سرقت مسلحانه و یا آدم‌ربایی می‌شوند به شدت تحت تعقیب قرار می‌گیرند و با آنها بدون اغماض برخورد می‌شود.

وی افزود: اگر در این موارد کسی محکوم شود مشمول مرخصی و عفو نخواهد شد و حکم افراد اعدامی نیز بلافاصله اجرا می‌شود.

سخنگوی دستگاه قضایی با اشاره به اجرای حکم اعدام سه نفر در کرج و شش نفر در خوزستان، گفت: تلاش ما این است که این گونه پرونده‌ها را به سرعت رسیدگی کنیم و در پرونده متجاوزان به عنف که در کرج رخ داد رسیدگی قضایی بیشتر از 6 یا 7 ماه طول نکشید.

محسنی‌اژه‌ای در ادامه در خصوص پرونده کهریزک گفت: حکم این پرونده صادر شد اما طرفین خواهان تجدید‌نظر شدند و پرونده برای تجدید‌نظرخواهی به دیوان عالی کشور رفته و ما هم منتظر حکم و نظر دیوان عالی هستیم.

دادستان کل کشور در خصوص پرونده بیمه ایران گفت: این پرونده به دیوان عالی کشور رفته اما رسیدگی به آن هنوز به پایان نرسیده اما حکم پرونده بیمه ایران از سوی دیوان عالی به زودی صادر می‌شود.

وی افزود: هر زمان که حکم انشاء و ابلاغ شود چون قطعی شده دیگر معذوریت برای اعلام اسامی افراد نداریم البته من فکر می‌کردم تا امروز حکم ابلاغ شود و من می‌توانم آن را در جلسه امروز اعلام کنم.

دادستان کل کشور در خصوص قانون جدید دیوان عدالت اداری، گفت: یکی از ویژگی‌های بارز این قانون در مقایسه با قانون قبلی اعمال مرحله تجدید‌نظرخواهی است.

وی افزود: همچنین صلاحیت دیوان در قانون جدید توسعه پیدا کرده و در مسایلی که در سازمان‌های زیرمجموعه قوه همچون سازمان زندان‌ها و پزشکی قانونی ایجاد شود دیوان صلاحیت ورود و رسیدگی را دارد.

اژه‌ای افزود: گزینه ریاست سازمان بازرسی هنوز قطعی نشده و شاید تا پایان هفته معرفی شود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول