به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، رضا رحمانی ظهر امروز در بازدید از پروژه طراحی، تامین تجهیزات و ساخت خط دوم قطار شهری تبریز، اظهار کرد: مترو به لحاظ حجم پروژه و سرمایهگذاری از جمله آن طرحهایی است که امکان تکرار آن تا سالهای متمادی وجود ندارد و باید به عنوان نقطه عطفی در شهر تبریز مورد توجه همه مسئولان از جمله شورا و شهردار جدید قرار گیرد.
وی افزود: شورا و شهردار جدید توجه داشته باشند که در هر برههای کارهای روزمره مانند خیابان کشی و گلکاری انجام میشود ولی پروژهای مانند مترو تکرار پذیر نیست و باید از این فرصت استفاده کنند تا آن را به سرانجام رسانده و در اختیار مردم قرار دهند.
رحمانی با اشاره به اهمیت قطارشهری در تبریز، ادامه داد: بافت مرکزی تبریز سالهاست که با معضل ترافیکی مواجه است و راهاندازی مترو میتواند تا حد زیادی این مشکل را برطرف سازد.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس اضافه کرد: اگر امروز به بهرهبرداری متروی تبریز حساس نباشیم در آینده با مشکلات مهمتری مواجه خواهیم بود که حل آنها هم سخت خواهد شد، ضمن اینکه باید توجه داشته باشیم که نبود مترو موجب تلف شدن سوخت، وقت و عمر مردم میشود که مهمتر از هر چیز دیگر است.
رحمانی با اشاره به اجرای این پروژه توسط قرارگاه سازندگی قائم (عج)، گفت: انتظار میرود که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در همه جبهههای پاسداری از انقلاب حضور با قدرتی داشته باشد و خدمت به مردم و جلب رضایت آنها از نظام نیز جبهه پاسداری از انقلاب به شمار میرود.
شورا و شهردار جدید نسبت به مترو حساس باشند
وی ادامه داد: مجلس از فعالیتهای سازندگی سپاه حمایت میکند و در این خصوص ساز و کار قانونی را فراهم آورده تا از این ظرفیت عظیم فنی و ارزشی استفاده شود.
نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس با اشاره به مدت زمان پیشبینی شده برای اجرای خط دوم قطار شهری تبریز، عنوان کرد: در دنیا بزرگترین پروژههای عمرانی در کمتر از 18 ماه به پایان میرسد، قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا و قائم (عج) نیز این توانایی را دارد تا مدت زمان اجرای پروژهها را کاهش دهد و لازم است تا در خصوص خط دوم قطار شهری تبریز این اقدام انجام شود.
رحمانی با اشاره به ضرورت تزریق بودجه کافی به پروژهها تصریح کرد: البته با بودجههای قطرهچکانی نمیتوان انتظار اجرای سریع پروژهها را داشت، اما باید این را نیز مد نظر داشت که هزاران پروژه را در کشور یکجا آغاز میکنیم و بعد در تامین منابع مالی آن دچار مشکل میشویم که این رفتار باید اصلاح شود.
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: بارها تاکید شده و رهبر معظم انقلاب نیز بر این موضوع تاکید دارند که متناسب با بودجهای که در دست داریم نسبت به آغاز پروژهها اقدام شود ولی متاسفانه این اتفاق نیفتاده است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه شورا و شهرداری نیز در اجرای قطار شهری تبریز سهیم هستند باید نسبت به اهمیت آن توجیه شوند تا بودجه متناسبی را به آن تزریق کنند.
رحمانی با اشاره به وعدههای داده شده مبنی بر بهرهبرداری از فاز نخست خط اول قطار شهری تبریز، گفت: متاسفانه چندین بار وعده بهرهبرداری از این فاز از سوی مسئولان ذیربط داده شده ولی محقق نشده است، امسال نیز با توجه به تغییر دولت، پیگیر هستیم تا این فاز به بهرهبرداری برسد تا بیشتر از این با وعدههای توخالی مسئولان شرمنده مردم نشویم.
انتهای پیام/60001/ع40/چ3000