اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

عبدخدایی در جمع بازاریان تهران:

۲۸ مرداد نتیجه جهل دولت وقت در تحلیل مسائل منطقه بود

دبیر جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه مصدق معتقد به ایران اسلامی نبود گفت: ۲۸ مرداد نتیجه جهل دولت وقت در تحلیل مسائل منطقه بود.

۲۸ مرداد نتیجه جهل دولت وقت در تحلیل مسائل منطقه بود

 به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری فارس، مهدی عبد‌خدایی دبیر جمعیت فدائیان اسلام در گردهمایی اصناف و بازاریان تهران در سخنان خود به بیداری اسلامی منطقه، فعالیت‌های دکتر مصدق و کودتای 28 مرداد پرداخت.

وی با بیان اینکه دنیا در یک برهه زمانی بسیار حساس قرار دارد به طرح این پرسش پرداخت که چرا باید در دنیایی که دمکراسی حرف اول و آخر میزند چنین بی‌رحمانه مردم مصر کشته و انتخابات قانونی مصر نادیده گرفته شود؟

دبیر جمعیت فدائیان اسلام به انقلاب صنعتی اروپا اشاره و تصریح کرد: در اروپا حکومت‌ها بصورت قومی و قبیله‌ای بود و بعد از انقلاب صنعتی بدلیل تغییرات کلی در ساختار تولید و صنعت آنجا توانستند تا حدودی به جلو حرکت کنند و دلیل اصلی آن هم تولید مازاد بر مصرف جامعه اروپایی بود.

عبد‌خدایی اضافه کرد: اولین کشوری که توانست گوی رقابت را از دیگران برباید انگلیس بود که توانست با صنعت نساجی خود هند را به مستعمره خود درآورد و این ترتیب کشورهای دیگر بخصوص کشورهای اسلامی مستعمره اروپایی‌ها شدند که ایران تنها کشوری بود که مستعمره نشد.

وی همچنین در مورد کودتای 28 مرداد گفت: مصدق یک ملی گرا و معتقد به اجرای احکام اسلامی و حکومت اسلامی نبود به گونه‌ای که در یکی از مراسم بزرگداشت مصدق، آیت‌الله طالقانی به شهید نواب صفوی گفتند که چرا مقابله می‌کنید و شهید نواب صفوی اظهار داشتند که ایشان قول داده حکومت اسلامی برقرار کند ولی نکردند.

دبیر جمعیت فدائیان اسلام ادامه داد: در آن زمان افراد اجیر شده در تهران را به سه قسمت تقسیم کردند؛ در مسجد امام خمینی (ره) آیت‌الله فلسفی را از منبر به پایین کشیدند، رزم آرا را با گلوله کشتند و وقتی مصدق به روی کار آمد، آیت‌الله‌ کاشانی از وی حمایت کردند و در اولین حرکت بعد از روی کار آمدن مصدق، فدائیان اسلام را زندانی کردند.

عبدخدایی تصریح کرد که مصدق معتقد به ایران اسلامی نبود بلکه بر ایران ملی تاکید داشت.

وی اضافه کرد: مصدق در زمان جنگ جهانی دوم آگاهی خاصی از دنیا نداشت و اعلام کرد سیاست ما بر اساس موازنه منفی است، اعتقاد او بر این اساس بود که چون بین آمریکائی‌ها و انگلیسی‌ها اختلاف وجود دارد پس میتوان با استفاده از این اختلاف بوسیله آمریکایی‌ها، انگلیس را از کشور بیرون انداخت و به همین جهت به دادگاه لاهه رفت در حالی که متوجه نبود انگلیسی‌ها دست راست آمریکایی‌ها هستند.

دبیر کل جمعیت فدائیان اسلام معتقد است که متمایل شدن مصدق به شوروی جهت مقابله با آمریکا موجب تشکیل حزب توده شد و بر همین اساس روزنامه‌های توده‌ای در کشور شروع به فعالیت کردند.

عبدخدایی به فعالیت برخی از روزنامه‌های حزب توده اشاره و خاطرنشان کرد: روزنامه شورش منتسب به حزب توده به آیت‌الله کاشانی جسارت کرد که این نشان از مخالفت حکومت با دین بود؛ روزنامه علم و زندگی مرتب بر علیه خداشناسی مطلب می نوشت، دانشجو جرات نماز خواندن در دانشگاه را نداشت و او را مسخره می‌کردند، همه جای کشور علیه دین بود و مصدق هیچ واکنشی نشان نمی‌داد.

وی با تاکید برا اینکه آنهایی که تا دیروز با اسلام و قرآن مخالف بودند امروز با بیداری اسلامی مخالف هستند، گفت: نواب صفوی اولین نفری بود که در دانشگاه مصر بعنوان یک ایرانی سخنرانی کرد،مردم مصر مذهبی بودند ،نظامی‌ها آمدند و مذهب را گرفتند، همه دعواها بر سر اسلام است،28 مرداد نتیجه جهل دولت وقت در تحلیل مسائل منطقه بود.

دبیر جمعیت فدائیان اسلام با بیان اینکه ایران جزیره‌ای آرام در منطقه‌ای ناآرام است، گفت: اسلام،قرآن و مقام معظم رهبری برای تفکر غربی خطرناک هستند و بنابراین در جهت تشویش در ایران گام برمی‌دارند که باید بسیار محتاط و مراقب بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول