اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تبدیل مطالب انگلیسی به فارسی و قابل شنیدن برای نابینایان توسط مبتکر بادرودی

مبتکر نابینای بادرودی با استفاده از نرم افزار تالکس مطالب زبان انگلیسی را به فارسی تبدیل و برای نابینایان قابل شنیدن کرده است و این نرم افزار برای خواندن مطالب گوشی‌های تلفن همراه و اطلاعات رایانه و کار با اینترنت کاربرد دارد.

تبدیل مطالب انگلیسی به فارسی و قابل شنیدن برای نابینایان توسط مبتکر بادرودی

به گزارش خبرگزاری فارس از نطنز، مبتکر نابینای بادرودی با استفاده از نرم افزار تالکس مطالب زبان انگلیسی را به فارسی تبدیل و برای نابینایان قابل شنیدن کرده، این نرم افزار برای خواندن مطالب گوشی‌های تلفن همراه و اطلاعات رایانه و کار با اینترنت کاربرد دارد.

عبدالله سپهری بادرودی متولد1351 اهل بادرود شاغل در فرمانداری نطنز در مدت سه سال با 15 میلیون ریال هزینه موفق شده است با بهره گیری از این نرم افزار زمینه پخش مطالب نوشته شده بر روی اینترنت، پیامک و اینترنت را برای نابینایان فراهم کند.

این روشندل بادرودی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بادرود گفت: افراد نابینا و کم بینا فقط در گذشته طبق برنامه نرم افزاری می‌توانستند پیام‌های گوشی را که با پیام کوتاه ارسال می‌شد بخوانند و یا فقط پیام‌هایی که به صورت فنگلیش تایپ می‌شد را می‌توانستند بفهمند، اما با این برنامه تمام برنامه‌های ارسالی و دریافتی حتی دانلود برنامه‌های اینترنتی و صفحات پست الکترونیک خود را می‌توانند از طریق گوشی بشنوند و کنترل کنند.

سپهری در مدت سه سال و به صورت خود جوش این برنامه را برای گوشی همراه خود طراحی کرده و می‌گوید: در این مدت چهار گوشی تلفن همراه را به علت کار فراوان فرسوده کرده و برای اجرای این برنامه بیش از 4 هزار ساعت با گوشی‌های همراه خود کار کرده است.

از دیگر قابلیت‌های این برنامه این است که تمام منوی گوشی را به فارسی برای روشندلان و کم بینایان می‌خواند و روشندلان می‌توانند به تنهایی تنظیمات گوشی خود را بدون آشنایی به زبان انگلیسی تنظیم کنند و حتی اعداد را که در گذشته به زبان لاتین خوانده می‌شد اکنون به فارسی خوانده می‌شود و به صورت سه رقمی برای کاربران عرضه می‌کند.

وی از کارهای روزمره خود را مطالعه تمام سایت‌های خبری ایران و ارسال روزانه ایمیل به دوستان و دریافت ایمیل برشمرد و افزود: انگیزه‌ام برای این کار علاقه وافر به دنیای مجازی بوده و سعی کرده‌ام در این راه به همنوعان خود نیز کمک کرده و به آنها آموزش‌های لازم را ارائه دهم.

از دیگر فعالیت‌های جالب این روشندل تعمیر کامل لوازم برقی خانگی است.

سپهری در این زمینه به خبرنگار ما گفت: از لوازم صوتی، تصویری مانند رادیو گرفته تا گوشی تلفن، چرخ گوشت، ماشین لباسشویی، کولر را تعمیر و راه‌اندازی کرده است.

سپهری همچنین حافظه بسیار خوبی در حفظ شماره تلفن دارد به نحوی که همه شماره ادارات و تلفن همراه مدیران شهرستان نطنز و بخش بادرود و همچنین استانداری اصفهان را از حفظ است.

انتهای پیام/63025/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول