اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نائب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس:

زنگنه در دوره جدید مسئولیت دست آقازاده‌ها را از نفت کوتاه کند

نائب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس گفت: امیدواریم زنگنه در دوران جدید مسئولیت از اقدامات شبهه‌آمیز خودداری کرده و دست آقازاده‌ها را از نفت کوتاه کند.

زنگنه در دوره جدید مسئولیت دست آقازاده‌ها را از نفت کوتاه کند

منصور حقیقت‌پور در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در اردبیل و در بیان ابعاد جدیدی از حادثه تلخ 22 بهمن قم اظهار داشت: امیدواریم یکبار برای همیشه با تبیین و بازگویی ابعاد چنین حوادث تلخ و تاسف‌بار پرونده چنین اعمال و رفتارهای خودسرانه بسته شود چرا که در حادثه 22 بهمن اقدامات خودسرانه بسیار تاسف‌باری را شاهد بودیم که شاید در طول تاریخ این کشور بی‌سابقه بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی در اقدامی شجاعانه یکبار برای همیشه این قضیه را از تمام ابعاد کالبد‌شکافی کرد و عوامل دخیل و خودسر را در این حوادث معرفی کرد تا فهمیده شود چه عناصری در پشت سر این حوادث تلخ و تاسف‌بار خود را پنهان کرده‌اند.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این گروه‌های خودسر طی سال‌های اخیر با شعارهای اهانت‌آمیز علیه مرجعیت و روحانیت و اقدامات سخیفی که انجام می‌دادند درصدد وارد آوردن خسارت سنگین به کشور و نظام بودند که با پیگیر‌ی‌ها و تحقیق و تفحص انجام شده ریشه و عوامل چنین اقدامات خودسر و اهانت‌آمیز فهمیده شده و ابعاد حادثه 22 بهمن در اختیار مراجع و محاکم قضایی قرار گرفته است.

حقیقت‌پور گفت: از چنین اقداماتی قلب مقام معظم رهبری و علما و روحانیون داغدار شده ولی ما تلاشمان را انجام می‌دهیم تا برای همیشه به چنین قائله‌های تاسف‌بار پایان داده و گله‌مندی‌ها را ختم کنیم.

وی عنوان کرد: طی روزهای آینده کمیسیون امنیت ملی مجلس با مراجع و علما ملاقات خواهد کرد و نکته نظرات آنها را به جان دل خواهد شنید و ما نیز سعی خواهیم کرد ابعاد مختلفی از این پرونده را بازگو کنیم.

این نماینده مجلس بیان داشت: مقام معظم رهبری در راس امور در یک سخنرانی این سه جریان تند را محکوم کردند که شامل قائله حرم امام، 22 بهمن و ورود عناصر خودسر به سفارت انگلیس بود که خسارات و تبعات بسیار منفی و زیانباری برای ما به همراه داشت.

 

مجلس درصدد آبرو ریختن از اشخاص و افراد نیست

حقیقت‌پور با بیان اینکه به مجلس در رای اعتماد به وزرا نمره 17 تا 20 می‌دهم، افزود: در خصوص برخی افراد که عده‌ای سعی می‌کردند آنها را به هر نحو ممکن اهل فتنه و یا جریانات ضد انقلابی معرفی کنند به نظر می‌رسد برخی نقدها و سخنرانی‌ها اخلاق‌ محور و ادب محور نبود.

وی تصریح کرد: چه اصراری وجود دارد که ما بخواهیم برای خارج کردن یک فرد از میدان عمل به او اتهام بزنیم و یا بخواهیم قسم قرآن را به میان بیاوریم تا فرد مورد نظر اعلام کند که اهل فتنه بوده است یا نه.

نائب رئیس کمسیون امنیت ملی مجلس ادامه داد: ‌ریختن آبروی انسان به ویژه مسئولان و مدیران دور از شأن مجلس است اما برخی واقعیت‌ها در بررسی صلاحیت کاندیداها مدنظر بوده که به خوبی در این مورد بحث و بررسی‌ها انجام شد.

حقیقت‌پور گفت: در دوره قبلی مدیریت نفت حضور مهدی هاشمی و نفوذ وی غیر‌قابل انکار است و مهدی هاشمی در این عرصه حضور جدی داشته است که در آن مقطع به نظر می‌رسد حساسیت ویژه‌ای برای نفت و اقدامات این حوزه به وجود آمده است.

این مسئول تاکید کرد: اگر تخلفی نیز در این باب صورت گرفته باید دستگاه‌های نظارتی، کنترلی و قضایی پرونده‌ها را پیگیری کنند چرا که این موضوع در حیطه مسئولیت نمایندگی مجلس نیست.

این نماینده مجلس یادآور شد: اگر ریالی بیت‌المال حتی وارد کابینه زنان چنین افراد و مدیرانی شود باید به بیت‌المال برگردانده شود اما به نظر بنده آنچه که حساسیت خاصی به حضور زنگنه در سمت وزارت نفت وجود داشت این بود که برخی‌ها سعی می‌کردند او را به حق یا ناحق به جریانی منتسب کنند که این کار درستی نیست.

حقیقت‌پور افزود: امیدواریم زنگنه در دوران جدید مسئولیت از اقدامات شبهه‌آمیز خودداری کرده و دست آقازاده‌ها را از نفت کوتاه کند که وزیر نفت نیز قول داده است با رویکردی جدید به تعهداتی که به مجلس داده عمل کند.

وی در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل ابراز داشت: ما مخالف هرگونه رانت و ویژه خواری در دستگاه‌های دولتی و اجرایی هستیم که در وزارت نفت حساسیت‌ها روی این موضوع بیشتر است.

انتهای پیام/62001/صا40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول