اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در راستای ایجاد و توسعه شهر الکترونیک صورت گرفت

راه‏‌اندازی سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی در سمنان

سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی شهرداری سمنان با هدف خدمت‌‏رسانی الکترونیک به شهروندان راه‌‏اندازی شد.

راه‏‌اندازی سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی در سمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی شهرداری سمنان، معاون فناوری اطلاعات شهردار سمنان در خصوص این پروژه گفت: این پروژه یکی از مهم‏ترین خدمات و سرویس‌‏های اطلاعاتی به شهروندان است که با اتصال به سیستم یکپارچه شهرسازی، امکانی را فراهم می‏‌کند تا شهروندان به تناسب انتظارات خود، نوع خدمت و یا آگاهی مورد نیازشان را در خصوص شهرسازی به صورت اینترنتی و الکترونیک دریافت کنند.

صادق کاشیان تصریح کرد: با توجه به پیشرفت جوامع امروزی و توسعه علم و فناوری و همچنین گسترش خدمات الکترونیک در حوزه‌‏های مختلف، ضرورت ایجاد و توسعه شهرداری الکترونیک بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است.

معاون فناوری اطلاعات شهردار سمنان افزود: در این راستا، در خدمتی جدید به شهروندان و با همت شهردار سمنان، اقدام به ایجاد سامانه خدمات اینترنتی شهرسازی شهرداری سمنان (ESUP) کردیم تا شهروندان به راحتی دسترسی به خدمات شهرسازی داشته باشند.

کاشیان در خصوص ویژگی‏‌های این پروژه بیان داشت: ارایه خدمات سیستم یکپارچه شهرسازی به صورت 24 ساعته و در هفت روز هفته برای شهروندان فراهم آمده و آنان می‏‌توانند خدماتی همچون نمایش سریع تصاویر ماهواره‌‏ای سطح شهر، تلفیق نقشه‏‌های موجود املاک و جانمایی و نمایش موقعیت فیزیکی املاک، نمایش کاربری‏‌های طرح تفصیلی با تصاویر، نمایش گردش الکترونیک پرونده و مشاهده سوابق پرداخت عوارض و نوسازی و صنفی و همچنین جستجو در محدوده، معابر و اماکن و حرکت در فضای مجازی شهر را به صورت اینترنتی دریافت کنند.

وی در ادامه افزود: در آینده‏‌ای نزدیک، امکان ثبت انواع درخواست و امکان دریافت ضوابط ساخت و ساز املاک به صورت هوشمند به عبارت دیگر دریافت دستور نقشه تنها در چند ثانیه، برای کاربران و شهروندان فراهم می‏‌شود.

کاشیان اظهار داشت: تاکنون فقط چند شهر در کشور اقدام به اجرای این طرح کرده‌‏اند که با اجرای این پروژه در شهر سمنان، این شهرداری جزو پیشگامان عملیاتی کردن این طرح نوین در کشور شده است.

معاون فناوری اطلاعات شهردار سمنان افزود: اجرای این پروژه حدود 6 ماه با بسترسازی زیرساخت‏‌های لازم شامل دیتاسنتر و اتصال آن به شبکه فیبر نوری کشور، برداشت تصاویر 360 درجه از تمامی معابر سطح شهر و جمع‌‏آوری و تدوین و مستندسازی ضوابط شهرسازی و درآمد شهرداری به انجام رسیده است و هم‌‏اکنون شهروندان با مراجعه به سایت esup.semnan.ir می‏‌توانند از این خدمات بهره‌‏برداری کنند.

معاون فناوری اطلاعات شهردار سمنان هدف از اجرای این پروژه را اهتمام شهرداری سمنان به ایجاد شهر الکترونیک و خدمت‏‌رسانی الکترونیکی و از راه دور به شهروندان بیان کرد.

انتهای پیام/2249/ت/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول