اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مهدیشهر:

پذیرش قانون و تحمل حرف مخالف راه حل اساسی رسیدن به وحدت است

امام جمعه مهدیشهر گفت: پذیرش قانون و تحمل حرف مخالف، راه حل اساسی رسیدن به وحدت است که امروز باید مورد توجه قرار گیرد.

پذیرش قانون و تحمل حرف مخالف راه حل اساسی رسیدن به وحدت است

به گزارش خبرگزاری فارس از استان سمنان به نقل از روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر، حجت‏‌الاسلام محمد بارانی در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر ضمن درخواست بررسی راهکارهای افزایش وحدت و همدلی مردم شهرستان توسط مؤثران دو شهر مهدیشهر و شهمیرزاد اظهار داشت: فضای احساسی باید به سمت پذیرش قانون، تحمل حرف مخالف و تمکین به راهکارهای قانونی پیش رود.

امام جمعه مهدیشهر تأکید کرد: نباید به افراد جاهل و بی‌‏تقوا فرصت میدان‏‌داری داد.

وی ایجاد زمینه گفت‏‌وگو و بحث و تبادل نظر را ضروری دانست و اظهار داشت: مهدیشهری‏‌ها و شهمیرزادی‏‌ها دلایلی برای خواسته‏‌های خود دارند که باید در نشست‏‌های آزاداندیشی و ایجاد گفت‏‌وگو بین مردم این دو شهر، مطالب مطرح و نقد شود.

بارانی با تأکید بر اینکه قانون محور فعالیت‏‌های این‏‌چنینی باشد، ادامه داد: در این صورت نباید این مباحث، موجب اقدامات نادرست و حرمت ستیز بشود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان مهدیشهر افزود: نقش نخبگان و روحانیت در ایجاد فضای همدلی بسیار مهم است، خوشبختانه بین این اقشار در سطح مهدیشهر و شهمیرزاد هیچ نزاع و کدورتی وجود ندارد.

بارانی گفت: مسائل را باید در حوزه کارشناسی پیگیری کرد.

امام جمعه مهدیشهر وحدت از نگاه قرآن کریم را یکی از اصول مسلم جامعه دینی عنوان کرد و افزود: در قرآن، وحدت به عنوان یک نعمت معرفی شده و مقابل اختلاف نیز به عنوان یک نقمت که موجب درگیری ذهنی می‏‌شود، طرح شده است.

وی در تشریح عوامل ایجاد وحدت، تقویت ایمان و تقوا را دو عامل مهم دانست و اضافه کرد: ارتباط با اهل بیت (ع) و خصوصاً امام زمان (عج) موجب می‏‌شود تا افراد، اهل اختلاف و نزاع نباشند.

انتهای پیام/2249/ک/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول