اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

مشکلات زنان سرپرست خانوار ریشه‌ای برطرف می‌شود

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: مشکلات زنان سرپرست خانوار ریشه‌ای برطرف می‌شود.

مشکلات زنان سرپرست خانوار ریشه‌ای برطرف می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، مجتبی اعلایی ظهر امروز در همایش بررسی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار ایلام اظهار داشت: زنان به عنوان یک قشر عظیم در جامعه مطالبات و خواسته‌های به حقی دارند که باید مورد عنایت واقع شود.

وی ادامه داد: افزون بر این مشکلات ویژه‌ای گریبانگیر عده‌ای از آنان شده و این قشر به عنوان زنان سرپرست خانوار باید مسئولیت سخت زندگی را به دوش بکشند.

این مسئول با اشاره به اینکه همه دستگاه‌ها موظف به رفع مشکلات این قشر هستند، اضافه کرد: دستگاه‌هایی مانند کمیته امداد و بهزیستی به تنهایی متولی رفع مشکلات آنان نیستند و به تنهایی هم قادر به رفع این مشکلات نخواهند بود.

اعلایی تصریح کرد: بر این اساس باید همه دست به دست هم داده و در این راستا تلاش بیشتری داشته باشند.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب ظرفیت خدمت‌رسانی گسترده، مطلوب و در خور شأن دستگاه‌های اجرایی برای زنان سرپرست خانوار و خودسرپرست بکار گرفته شود تا بخشی از این مشکلات بر طرف شود.

مدیرکل بهزیستی استان ایلام نیز در این همایش اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی و موجود درصد زنان سرپرست خانوار در استان ایلام بیشتر از میانگین کشوری است.

صادق رستمی افزود: بر اساس آمار موجود 12 درصد جمعیت کشور را زنان سرپرست خانوار تشکیل می‌دهند و این درحالی است که استان ایلام آماری 13 درصدی از جمعیت زنان سرپرست خانوار را دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه این آمار نیز روز به روز در حال افزایش است و دستگاه‌های متولی خدمات کاملا به این مهم اذعان دارند.

این مسئول اضافه کرد: آمار جمعیت زنان سرپرست خانوار در سال‌های گذشته زیر 10 درصد بوده که طی سال‌های اخیر به بالای 10 درصد رسیده است.

رستمی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد زنان سرپرست خانوار ایلام 13 هزار و 870 نفر هستند که تنها 4 هزار نفر توسط بهزیستی زیر پوشش خدمات قرار دارند.

انتهای پیام/2246/ک30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول