اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس اصفهان خبر داد

خدمات‌رسانی اورژانس برای 2100 بیمار و مصدوم حوادث

تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی اورژانس اصفهان در هفته گذشته با حضور بر بالین دو هزار و 182 بیمار و مصدوم به آنان خدمات پیش بیمارستانی 115 ارائه کردند.

خدمات‌رسانی اورژانس برای 2100 بیمار و مصدوم حوادث

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی اورژانس اصفهان، کارشناسان اورژانس استان اصفهان طی هفته گذشته با حضور بر بالین 416 بیمار و مصدوم به صورت سرپایی به آنان خدمات‌رسانی کردند و در یک هزار و 489 مورد دیگر حادثه دیدگان را ضمن انجام اقدامات پیش بیمارستانی با آمبولانس‌های 115 به بیمارستان منتقل کردند.

بنابراین گزارش، در این مدت 222 بیمار با ناراحتی‌های قلبی، 47 تن با بیماری‌های تنفسی، 71 بیمار با مسمومیت های دارویی و غذایی از خدمات این مرکز بهره‌مند شدند.

گفتنی است، کارشناسان اورژانس از دو هزار و  182ماموریت انجام شده خود در 726 مورد به محل حوادث رانندگی اعزام شده و در 96 تصادف جاده‌ای و 630 سانحه رانندگی در حوزه شهری به حادثه دیدگان خدمات‌رسانی کردند.

همچنین در حوادث تصادفی اواخر هفته گذشته صبح روز پنجشنبه، واژگونی دو دستگاه خودروی سواری پراید، 12 مصدوم و یک فوتی به همراه داشت.

مهرزاد آرتنگ رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه اصفهان گفت: ساعت 10:15 روز پنج‌شنبه 24 مرداد ماه 92، طی تماسی با اتاق فرمان 115 شهرستان نائین اعلام شد که یک دستگاه خودروی سواری پراید در کیلومتر 25 محور نایین به انارک، واژگون و حال سرنشینان آن وخیم گزارش شد.

وی گفت: بر اساس این گزارش سریعا یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی 115 بر بالین مصدومان حاضر شد و مصدومان را که دو دختربچه‌ی 3 و 7 ساله، یک خانم 58 ساله و یک آقای 62 ساله بودند، را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه به بیمارستان حشمتیه نایین منتقل کرد.

رئیس اداره اورژانس پیش‌بیمارستانی دانشگاه اصفهان افزود: این حادثه که بر اثر ناتوانی کنترل راننده اتفاق افتاد،یک خانم 27 ساله در دم جان خود را از دست داد.

این مسئول ضمن اشاره به حادثه ای دیگر در همان روز تصریح کرد: ساعت 11:12 همان روز اعلام شد یک دستگاه خودروی پراید در جاده روستای قهساره و ظفرقند از توابع اردستان واژگون و 8 نفر مصدوم شده اند.

آرتنگ بیان داشت: پس از اعلام این حادثه یک واحد امدادی اورژانس پیش بیمارستانی 115 و یک واحد هلال احمر به محل حادثه اعزام و پس از انجام عملیات تریاژ و شروع اقدامات درمانی پیش بیمارستانی، هر هشت مصدوم را به بیمارستان شهید بهشتی اردستان منتقل شدند. همچنین پیش از ظهر امروز در تصادف یک پراید با عابر پیاده‌ای در خیابان امام خمینی خیابان درخشان پنج نفر مصدوم شدند.

انتهای پیام/63012/ن/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول