اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز رشد فناوری ابرکوه:

کمبود فضای استاندارد مانع گسترش فعالیت‌ها در ابرکوه است

مدیر نخستین مرکز رشد فناوری شهرستانی کشور گفت: کمبود فضای استاندارد مانع از پذیرش شرکت‌های علاقمند در مرکز رشد و فناوری ابرکوه و گسترش دادن فعالیت‌های آن است.

کمبود فضای استاندارد مانع گسترش فعالیت‌ها در ابرکوه است

علی‌اصغر قیومی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ابرکوه اظهار داشت: مراکز رشد بسترهایی مناسب برای جذب دانش آموختگان مستعد، خلاق و کارآفرین هستند و چنانچه زمینه مناسب باشد، می توانند یکی از تهدیدهای عمومی رویاروی توسعه شهرستان‌ها را که مهاجرت متخصصان توانمند از این مناطق است به فرصت تبدیل کنند.

وی افزود: بر این اساس مراکز رشد فناوری شهرستانی می‌توانند در کاستن از میزان مهاجرت نخبگان و کمک به تشکیل سرمایه‌های انسانی، به عنوان یکی از پیش نیازهای اساسی توسعه و تزریق آنها در بخش‌های گوناگون اقتصادی و اجتماعی تأثیرگذار باشند.

قیومی ادامه داد: برای تحقق این اهداف، مرکز رشد ابرکوه به عنوان نخستین مرکز رشد شهرستانی کشور با مشکلات بسیاری روبه‌رو است که نداشتن فضای اداری استاندارد از اصلی‌ترین آنها به حساب می‌آید.

این مسئول تأکید کرد: ظرفیت‌های بسیاری که باعث ایجاد نخستین مرکز رشد شهرستانی کشور در ابرکوه شد، امروز نیازمند توجه و جذب است و این مرکز با وجود تقاضاهایی که برای پیوستن به این مرکز وجود دارد به واسطه نبود فضای مناسب از پذیرش بسیاری از آنها خودداری می‌کند.

وی ادامه داد: برای رسیدن به اهداف کشوری مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری، باید از سوی مسئولان نگاهی نو به این مراکز داشت و با اصلاح برخی از قوانین یاریگر این مراکز مهم شد.

انتهای پیام/2464/ع20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول