اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حماسه پاوه در روایت برادر شهید همت

شهید همت 58 صفحه از خاطرات خود را به پاوه اختصاص داده است

رئیس مجمع رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور گفت: مردم پاوه با وجود محاصره و فقدان امکانات، چنان دفاع جانانه‌ای کردند که در تاریخ بی‌نظیر است و سردار شهید همت، 58 صفحه از خاطرات خود را به پاوه اختصاص داده است.

شهید همت 58 صفحه از خاطرات خود را به پاوه اختصاص داده است

سردار ولی‌الله همت امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمانشاه اظهار داشت: روز 26 مرداد 58 روز فراموش نشدنی برای تمام ایرانیان است.

همت ادامه داد: دشمنان هجمه سنگینی با بهترین تجهیزات وارد آوردند تا به قول خودشان کار ایران را یک‌سره کنند و شاید اگر پاوه به‌دست دشمن می‌افتاد، نقشه شوم آنان به‌ثمر می‌نشست، اما فرزندان امام و مردم پاک این خطه، از سرزمین خودشان دفاع کردند.

به گفته برادر شهید ابراهیم همت، مردم با وجود محاصره و قطع ارتباط و فقدان امکانات، چنان دفاع جانانه‌ای کردند که در تاریخ بی‌نظیر است و نگذاشتند شهر پاوه تسلیم ضدانقلاب شود و سردار شهید همت، 58 صفحه از خاطرات خود را به پاوه اختصاص داده است.

رئیس مجمع رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور تاکید کرد: پاوه تنها شهری از کردستان بود که تسلیم ضد انقلاب نشد و با اهدای 600 شهید به انقلاب برگ زرینی در تاریخ خود ثبت کرد و همیشه از رشادت‌های این سرزمین صحبت می‌شود و در رأس مقاومت و ایستادگی در مقابل ضدانقلاب می‌درخشد.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به پاوه تشریف آوردند و از رشادت‌های مردم این سرزمین صحبت کردند، افزود: قدردانی از این مردم وظیفه همه ایرانیان است.

*ایران اسلامی شجره مقاومت را در تمام دنیا می‌پروراند

همت گفت: دشمن از روزهای اول انقلاب دشمنی خود را با ما نشان داد و در هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم در کنار این انقلاب خواهیم ایستاد.

وی خاطر نشان کرد: دشمنان هنوز با ما سر جنگ دارند و در تمام این سال‌ها استقامت و ایستادگی خود را نشان داده‌ایم. روزی میدان جنگ فاو و جنوب ایران و غرب بود ولی اینک میدان جنگ دیگری داریم.

رئیس مجمع رزمندگان غرب و شمال‌غرب کشور ابراز داشت: قطعا در این جنگ نیز پیروز می‌شویم و شجره مقاومت را در تمام دنیا می‌پرورانیم. استعمارگران می‌پنداشتند آمریکا کدخدای دنیا خواهد شد، اما امروز اعلام کرده‌اند این تفکر شکست خورده است.

همت تصریح کرد: امروز ایران اسلامی پرچم‌دار اسلام در دنیا است و این حاصل خون شهداست و چون حرکت ما حرکتی الهی است، خداوند نیز به ما لطف می‌کند و پیروز خواهیم شد.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب اسلامی پیشرفت کرده و با نگاهی به وضعیت موجود، می‌توان این پیشرفت را به ‌عینه دید، عنوان کرد: دشمن بداند با این تحریم‌ها و دشمنی‌ها نمی‌تواند مردم را از نظامشان دور کند.

انتهای پیام/2700/ی30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول