اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوازنده و آهنگساز اصفهانی:

متد و منابع موسیقی در ایران ناچیز است

آهنگساز و نوازنده اصفهانی گفت: روند آکادمیک موسیقی در ایران مشکل دارد و متد و کتاب‎های ناچیزی در حوزه موسیقی در ایران وجود دارد.

متد و منابع موسیقی در ایران ناچیز است

شایان قضاوی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: تا پیش از این در ایران گیتار را به عنوان موسیقی پاپ می‎شناختند و کمتر کسی نسبت به گیتار کلاسیک اطلاعات داشت، اما روند شناخت گیتار کلاسیک بهتر شده است و علاقمندان زیادی نیز به این رشته روی آورده‎اند.

وی افزود: برخی اجراهای بی‎کیفیت در حوزه گیتار کلاسیک منجر شده است که علاقمندان به هنر موسیقی این سبک را انتخاب نکنند و به موسیقی پاپ روی آورند.

آهنگساز و نوازنده در ادامه ابراز داشت: روند آکادمیک موسیقی در ایران مشکل دارد، متد و کتاب‎های زیادی در حوزه گیتار کلاسیک وجود ندارد.

وی اضافه کرد:  عرصه موسیقی سنتی در ایران بهتر از سایر حوزه‎های موسیقی است، حتی ساز پیانو و متدهای آموزش پیانو در ایران بهتر از سایر حوزه‎ها است.

نوازنده گیتار کلاسیک در ادامه گفت: گیتار کلاسیک یک ساز ضعیف است و بزرگان این عرصه تلاش بسیاری کردند تا این ساز را از مهجوریت خارج کرده و به عنوان یک ساز اصلی معرفی کنند.

وی ادامه داد: در دانشگاه‎های ایران آموزش گیتار کلاسیک را حذف کردند، این اقدام بسیار نادرستی است و این امر دلالت بر ضعف مدیریت هنری است.

قضاوی تصریح کرد: در ایران افراد کمی به نوازندگی را به عنوان شغل اول پذیرفته‎اند به همین دلیل نوازندگی در حاشیه قرار گرفته است و دروس تخصصی این حوزه در دانشگاه حذف شده است.

وی اضافه کرد: تنها کسی که در ایران به صورت تخصصی گیتار کلاسیک کار می‎کند لیلی افشار است، و تاکنون کسی مانند وی در این زمینه فعالیت جدی نداشته است.

نوازنده گیتار کلاسیک در پایان متذکر شد: هنرمندانی که در عرصه گیتار کلاسیک فعالیت می‎کنند، به سایر هنرمندان این عرصه بها نمی‎دهند و در کنسرت‎های یکدیگر شرکت نمی‎کنند که این امر زمینه‎هایی برای مهجوریت گیتار کلاسیک فراهم کرده است.

انتهای پیام/63019/ذ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول