اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

مشاوران بی‌تجربه و مشاوره غلط؛ نقطه ضعف سیاست‌ داخلی و خارجی ترکیه

روزنامه تودی زمان در گزارشی از سیاست‌های نخست‌وزیر ترکیه به ویژه انتخاب مشاوران بی‌تجربه در سیاست داخلی و خارجی انتقاد کرد.

مشاوران بی‌تجربه و مشاوره غلط؛ نقطه ضعف سیاست‌ داخلی و خارجی ترکیه

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روزنامه تودی زمان، مشاوران رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه نه تنها به خاطر بی اعتنایی دولت به مردم در سیاستگذاری‌های داخلی زیر تیغ انتقادات شدید قرار گرفته‌اند بلکه لحن تهاجمی اردوغان در روابط بین المللی نیز به آنها نسبت داده می‌شود.

براساس این گزارش، بیشتر تحلیلگران معتقدند که نقایص سیاست خارجی ترکیه بیشتر از اردوغان به مشاوران وی برمی‌گردد.

«تورکون مومتازر» از تحلیلگران ترک در این زمینه می‌گوید: سیاستمداران قوی تنها با مشاورانی کار می‌کنند که حرفهایی می‌زنند که آنها دوست دارند بشنوند بنابراین اگر انتقادی هست باید متوجه شخص اردوغان باشد نه مشاوران او.

براساس این گزارش، انتقادات از نخست وزیر ترکیه در طول اعتراضات پارک «گزی» که بیش از 2 هفته طول کشید افزایش یافت. منتقدان دولت نیز از مشاوران اردوغان به خاطر مشاوره‌های غلط به او در طول برخورد با معترضان شدیدا انتقاد کردند.

براساس این گزارش، در ابتدا اعتراضات جنبه غیرسیاسی داشت اما با گذشت زمان و برخورد شدید نیروهای امنیتی با معترضان، اعتراضات به آنچه که اقتدارگرایی اردوغان خوانده می‌شد توسعه یافت.

«یالکین آکدوگان» رئیس تیم مشاوران حزب عدالت و توسعه ترکیه چند روز بعد از گسترش اعتراضات در یک مصاحبه تلویزیونی گفت: ما اجازه نمی‌دهیم اردوغان توسط معترضان سرنگون شود.

براساس این گزارش، اظهارات آکدوگان نه تنها کمکی به کاهش اعتراضات نکرد بلکه آن را افزایش داد.

اردوغان و مشاورانش به جای اتخاذ مواضع و سخنان آشتی جویانه بر مواضع خود اصرار کردند و این نشان دهنده ضعف آنها در تصمیم گیری در مواقع بحران است.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول