اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن معلولان آسیب نخاعی اصفهان:

دیدگاه‌های نا‌درست، سدی مقابل مطرح شدن مشکلات معلولان است

عضو انجمن معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: معلولان موجود در سطح جامعه به دنبال دیدگاه‌های نا‌درست مردم و برخی مسئولان از مطرح کردن مشکلات و معضلات خود در سطح شهر و جامعه منصرف می‌شوند.

دیدگاه‌های نا‌درست، سدی مقابل مطرح شدن مشکلات معلولان است

ساجده‌السادات رضوی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه معلولان برای حضور در جامعه با موانع و مشکلات بسیاری مواجه هستند، اظهار داشت: یک معلول آسیب نخاعی در زمان ورود به فضا‌های شهری با موانع و چالش‌های بسیاری مواجه است و این موانع سبب کم‌رنگ شدن حضور این افراد در این فضا‌ها می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه معلولان نیز همانند افراد عادی از حق و حقوق زندگی کردن و استفاده از خدمات و امکانات موجود در فضا‌های شهری برخوردار هستند، اضافه کرد: اما در حال حاضر حق و حقوق معلولان به عنوان یکی از مهم‌ترین اقشار آسیب‌پذیر جامعه مغفول واقع شده است.

عضو انجمن معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با اشاره به یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که معلولان در هر شرایطی با این مشکلات مواجه هستند، تصریح کرد: معلولان بیش از هر موضوع و مشکل دیگری از دیدگاه‌های نا‌درست مردم و مسئولان رنج می‌برند.

رضوی‌زاده به ضرورت اصلاح و تغییر دیدگاه‌های مردم و برخی مسئولان نسبت به معلولان اشاره کرد و ادامه داد: معلولان موجود در سطح جامعه به دنبال دیدگاه‌های نا‌درست حاکم بر جامعه از مطرح کردن مشکلات و معضلات خود در سطح شهر و جامعه منصرف می‌شوند.

وی با بیان اینکه امکانات اختصاص یافته از سوی مسئولان و مجموعه‌های دولتی به معلولان محدود و نا‌چیز است و این امکانات انتظارات معلولان را برآورده نمی‌کند، تاکید کرد: البته نمی‌توانیم اقدامات صورت گرفته از سوی مسئولان را زیر سئوال ببریم، اما این اقدامات نیاز‌های معلولان و به ویژه معلولان آسیب نخاعی را پاسخ نمی‌دهد.

عضو انجمن معلولان آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر اینکه هنوز فضا‌های شهری مناسب‌سازی نشده و موانع اجازه حضور معلولان را در این فضا نمی‌دهد، متذکر شد: یک معلول آسیب نخاعی برای حضور خود در دانشگاه و انجام کار‌های اداری خود در دانشگاه با موانع بسیاری مواجه است و این موضوع سبب انصراف معلولان از تحصیل در دانشگاه‌ها می‌شود.

رضوی‌زاده به مهم‌ترین انتظارات معلولان از مردم و مسئولان اشاره کرد و اذعان داشت: بها دادن به معلولان، دیده شدن، مورد توجه قرار گرفتن و تغییر دیدگاه‌های مردم و جامعه نسبت به قشر معلول از مهم‌ترین خواسته‌های این افراد به شمار می‌رود.

انتهای پیام/63004/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول