اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

الزهار: ملت فلسطین، عباس را برای مذاکرات مامور نکرده است/ به برنامه مقاومت پایبندیم

یکی از رهبران برجسته جنبش حماس تاکید کرد ملت فلسطین رئیس تشکیلات خودگردان را برای مذاکرات با رژیم صهیونیستی مامور نکرده است.

الزهار: ملت فلسطین، عباس را برای مذاکرات مامور نکرده است/ به برنامه مقاومت پایبندیم

به گزارش خبرگزاری فارس، «محمود الزهار» در مصاحبه با شبکه تلویزیونی المنار با اشاره به سال‌های طولانی مذاکرات سازش با رژیم صهیونیستی که هیچ سودی هم به نفع ملت فلسطین نداشته است، گفت: مقاومت اگر هم برای آزادسازی سرزمین و اسرا زمان زیادی صرف کرد اما این زمان هرگز بیشتر از مدت زمان مذاکرات نبوده است.

وی تاکید کرد که حماس مرزهای سال 1967 با رژیم اشغالگر را تحت شرایطی پذیرفت که از جمله این شروط عدم کوتاهی از حتی یک وجب از خاک فلسطین خواه در مرزهای سال 1967 یا قبل و یا بعد از آن است.

الزهار در پاسخ به این شایعات که حماس مقاومت علیه رژیم اشغالگر را رها کرده است، تاکید کرد که حماس به برنامه مقاومت و آزادسازی پایبند است و این برنامه را کنار نگذاشته و به همه کسانی که مقاومت را پذیرفته‌اند، احترام می‌گذارد.

وی تصریح کرد که مقاومت تنها حمله مسلحانه به رژیم اشغالگر در تمام زمان‌ها نیست بلکه ترکیبی از مبارزه با اشغالگران با تمام ابزارهاست همچنانکه در ابتدای انتفاضه نخست مقاومت با نوشتن شعار بر روی دیوارها آغاز شد و پس از آن مقاومت در برابر تبعید اسرا بود زمانی که در سال 1992 رهبران حماس را به مرج الزهور تبعید کردند.

این رهبر حماس درباره تحقق آشتی ملی فلسطینی نیز اظهار داشت: رژیم صهیونیستی عباس را تهدید کرده است که اگر به سمت آشتی برود کمک‌های اعطایی به تشکیلات خودگردان را قطع می‌کنند همانند چیزی که در زمان یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان رخ داد و اشغالگران وی را در رام‌الله محاصره کردند.

وی تصریح کرد که عباس نمی‌تواند موضع آمریکا و اسرائیل در رابطه با برگزاری انتخابات و آشتی را رها کند زیرا مطمئن است که اگر این کار را بکند زیان می‌بیند.

الزهار درباره روابط حماس با ایران نیز تاکید کرد که حماس به همه کسانی که مقاومت علیه رژیم اشغالگر اسرائیلی را در پیش گرفته‌اند، احترام می‌گذارد و اگر ایران، سوریه، لبنان و یا هر کشور دیگری مقاومت علیه رژیم اشغالگر را در پیش گیرد، حماس نیز با آن کشور روابطی بر اساس مقاومت در برابر اشغالگران دارد.

انتهای پیام/ر

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول