اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توکلی به فارس خبر داد

نخستین حضور بانوان قم در لیگ سافت بال کشور/قم میزبان 5 مدعی صعود

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم از نخستین حضور بانوان قمی در مسابقات لیگ سافت‌بال بانوان قهرمانی کشور خبر داد.

نخستین حضور بانوان قم در لیگ سافت بال کشور/قم میزبان 5 مدعی صعود

سعید توکلی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: رقابت‌های لیگ سافت‌بال قهرمانی بانوان کشور در راه است و براساس برنامه انجمن سافت‌بال و بیس‌بال فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان، این مسابقات در شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: در واقع این نخستین دوره مسابقات سافت‌بال قهرمانی بانوان کشور محسوب می‌شود که بر اساس برنامه انجمن سافت‌بال و بیس‌بال فدراسیون انجمن‌های ورزشی کشورمان دیدارهای مرحله مقدماتی آن در دو گروه به میزبانی هیئت انجمن‌های ورزشی استان‌های قم و یک استان دیگر که متعاقبا نام آن از سوی فدراسیون اعلام می‌شود، برگزار خواهد شد.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم افزود: بر اساس برنامه‌ریزی فدراسیون انجمن‌های ورزشی، این رقابت‌ها در گروه اول مقدماتی از روز نهم شهریور ماه امسال به میزبانی قم کلید می‌خورد و البته در حالی به مدت دو روز ادامه خواهد داشت که تیمی قوی از قم قصد حضور در این رقابت‌ها را دارد.

وی با اشاره به تعداد تیم‌های شرکت‌کننده در گروهی که قم میزبانی آن را بر عهده دارد، ابراز داشت: بازی‌های گروه اول از نخستین دوره مسابقات لیگ سافت‌بال بانوان قهرمانی کشور با حضور پنج تیم در قم برگزار می‌شود، در حالی که علاوه بر قم، دو تیم از تهران و تیم‌هایی از خراسان رضوی و سمنان نیز حضور دارند.

توکلی با بیان اینکه بانوان قمی در سافت ‌بال سابقه خوبی از حضور در مسابقات قهرمانی کشور دارند، اضافه کرد: با توجه به درخشش در رقابت‌های سافت ‌بال قهرمانی کشور، دو سال قبل پنج بانوی قمی به تیم ملی سافت‌بال بانوان کشورمان برای اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا دعوت شدند که این نشان از توانمندی بانوان قمی در این رشته ورزشی دارد.

وی بیان کرد: علاوه بر رشته‌های سافت‌بال و راگبی، بانوان قمی فعال در هیئت انجمن‌های ورزشی در رشته‌های دیگری نظیر کریکت، بیس بال، دارت، فوتبال دستی، طناب‌کشی و چندین رشته دیگر نیز فعالیت می‌کنند و موفقیت‌های متعددی نیز کسب کرده‌اند.

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم با بیان اینکه انجمن بیس بال و سافت بال کشور برای نخستین‌بار لیگ سافت بال بانوان خود را در سال جدید راه‌اندازی می‌کند، افزود: این لیگ در دو منطقه شمال و جنوب به صورت دوره‌ای برگزار خواهد شد و در هر منطقه پنج تیم حضور خواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: طبق اعلام انجمن لیگ منطقه شمال مسابقات از نهم تا یازدهم شهریورماه در قم با حضور بیش از 100 ورزشکار خانم برگزار خواهد شد، ضمن اینکه زمان و مکان مسابقات لیگ سافت‌بال بانوان در منطقه جنوب نیز در آینده اعلام خواهد شد.

توکلی عنوان داشت: این رقابت‌ها به صورت رفت و برگشت انجام شده و در پایان دو تیم برتر هر منطقه به مرحله نهایی لیگ صعود خواهند کرد، در حالی که در گروه شمال تیم‌های خراسان رضوی، قم، سمنان و دو تیم از تهران حضور دارند و در گروه جنوب نیز تیم‌های چهار محال و بختیاری، کرمان، هرمزگان، اصفهان و بوشهر با یکدیگر مسابقه خواهند داد.

انتهای پیام/78002/ب30/آ3004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول