اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

تظاهرات‌ها علیه «کشتار» در مصر به ترکیه رسید

چند هزار نفر از مردم ترکیه در اعتراض به سرکوبگری ارتش مصر به خیابان‌ها آمده و بازگشت «محمد مرسی» به قدرت را خواستار شدند.

تظاهرات‌ها علیه «کشتار» در مصر به ترکیه رسید

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه راشاتودی، مردم ترکیه روز شنبه در اعتراض به اقدامات خشونت‌آمیز ارتش مصر و سرکوب حامیان «محمد مرسی» رئیس‌جمهور برکنار‌شده، به خیابان‌ها آمدند.

راشاتودی تعداد شرکت‌کنندگان در این تظاهرات را حدود 4 هزار نفر برآورد کرده است. تظاهرات‌کنندگان شعارهایی علیه «عبدالفتاح السیسی» وزیر دفاع و فرمانده ارتش سر دادند و بازگشت مرسی به عنوان رئیس‌جمهور قانونی به قدرت را خواستار شدند.

ارتش مصر حدود دو ماه قبل به بهانه حمایت از تظاهرات‌کنندگان معترض به «محمد مرسی» دست به کودتا زد و مرسی از آن زمان در بازداشت به سر می‌برد. نیروهای نظامی مصری چهارشنبه گذشته نیز با حمله به تحصن‌کنندگان حامی مرسی، حمام خون در شهرهای مصر به راه انداختند. آمارهای رسمی از کشته شدن حدود 1000 نفر از روز چهارشنبه تا کنون حکایت دارد، هرچند که اخوان‌المسلمین می‌گوید آمارهای واقعی بسیار بالاتر از ارقام رسمی است.

مردم کشورهای مختلف در اعتراض به این اقدامات ارتش تظاهرات‌های متعددی را برگزار کرده و خواهان پایان خشونت در مصر شده‌اند.

تظاهرات‌کنندگان ترکیه‌ای روز شنبه از مسلمانان جهان خواستند به مصری‌هایی که ارتش دست به کشتار آن‌ها زده، یاری رسانند.

اقدامات ارتش با محکومیت شدید از جانب کشورهای مختلف حتی دولت‌های غربی روبرو شده است. آمریکا رزمایش مشترک خود با ارتش مصر را لغو کرده، اما همچنان از به کار بردن واژه «کودتا» برای اقدام ارتش امتناع می‌ورزد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول