اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بروجرد:

زکات یک تکلیف واجب برای افراد واجد شرایط است

امام جمعه بروجرد گفت: زکات یک تکلیف واجب برای افرادی است که شرایط لازم را دارند و باید زکات بپردازند.

زکات یک تکلیف واجب برای افراد واجد شرایط است

به گزارش خبرگزاری فارس از بروجرد، حجت‌الاسلام حسن ترابی عصر امروز در جلسه ستاد احیای زکات که در دفتر امام جمعه بروجرد برگزار شد، گفت: یکی از نشانه‌های افراد مومن پرداخت زکات است که به این مسئله توجه خاصی دارند و افرادی که واجد شرایط پرداخت زکات هستند، باید زکات را از مال خود بپردازند.

وی بیان کرد: توجه به مستضعفان در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار است که پرداخت زکات نیز در این راستا نقش مهمی دارد.

امام جمعه بروجرد اضافه کرد: یکی از رسالت‌های ستاد احیا زکات این است که با فرهنگ‌سازی و برنامه‌های لازم در این زمینه مردم را متوجه این امر مهم کنند.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین عبادات‌ها در نزد خداوند پرداخت زکات است.

در ادامه این جلسه، سرپرست فرمانداری ویژه شهرستان بروجرد ابراز کرد: بخشداران برای مصرف دقیق زکات باید نظارت بیشتری در روستاها داشته باشند، زیرا اولویت در این زمینه بازسازی مساجد و حسینیه‌ها در روستاها است.

مهدی پازوکی اضافه کرد: برگزاری همایش‌های مختلف در زمینه زکات می‌تواند مردم را بیشتر متوجه این مهم نماید و همچنین در این زمینه فرهنگ‌سازی‌هایی صورت گیرد.

در ادامه نیز رئیس کمیته امداد بروجرد گفت: یکی از فعالیت‌های ستاد احیا زکات در بروجرد اعزام 25 روحانی به 75 روستا از روستاهای شهرستان بروجرد بوده است که به تبلیغ در راستای فریضه زکات بپردازند.

علی معظمی اظهار داشت: برگزاری مسابقه حدیث زکات به مدت 20 روز در ایام ماه مبارک رمضان، توزیع 50 جلد کتاب زکات و همچنین 400 جلد بروشور تبلیغاتی زکات و ارسال سه هزار و 450 پیامک احادیث زکات توسط جهاد کشاورزی در راستای فرهنگ‌سازی زکات از دیگر فعالیت‌های ستاد احیا زکات بوده است.

وی تصریح کرد: مبلغ پنج میلیارد و 430 میلیون هزار ریال زکات نقدی از ابتدای سال جاری به صورت نقدی و جنسی از کشاورزان بخش مرکزی و اشترینان شهرستان بروجرد جمع‌آوری شده است.

انتهای پیام/2304/ذ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول