اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

مصر: تلاشی برای انحلال اخوان نمی‌کنیم/ واکنش آمریکا و طالبان را زیر نظر داریم

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: دولت جدید مصر به التزام‌های خود در خصوص نقشه راه پایبند است و واکنش‌های آمریکا و طالبان را زیر نظر دارد.

مصر: تلاشی برای انحلال اخوان نمی‌کنیم/ واکنش آمریکا و طالبان را زیر نظر داریم

به گزارش خبرگزاری فارس، سخنگوی ریاست جمهوری مصر در کنفرانس مطبوعاتی خود که به طور مستقیم از شبکه المصریه پخش شد؛ گفت: تجمعات اخوان المسلمین از حق آزادی بیان به تشویق و تحریک به خشونت تبدیل شد‬.

وی افزود: مصری‌ها امروز بیشتر از هر زمانی برای تحقیق هدف مشترک یعنی کشور دموکراتیک متحد هستند‬.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: همه آنها متحد هستند و خواهان کشور نظامند هستند.‬

وی تصریح کرد: ملت مصر انتظارات واحد دارند و مصمم به پیروزی علیه دشمن (خشونت و تندرویی) از طریق حاکمیت قانون و نیروهای امنیتی هستند‬

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: ما مواجه با اختلافات سیاسی نیستیم بلکه جنگی هستیم که روز به روز تبدیل به تروریسم می‌شود‬.

وی گفت: ما با نیروهای تندرویی مواجه هستیم که تروریسم مرتکب می شوند‬ و خشونت نوعی از تروریسم است‬.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: حوادث خیابان‌ها را نمی‌توان قبول کرد و آن را دلیلی بر اختلاف سیاسی دانست‬. آتش زدن مدارس و مساجد و اماکن عبادی و قتل بی هدف را نمی‌توان مسالمت آمیز تلقی کرد.

وی تصریح کرد: به آتش کشیدن شهرها را نمی‌توان دلالت بر اختلاف سیاسی دانست بلکه ارتکاب خشونت و تروریسم است‬.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: ما مقابل ملت مصر به همه التزامات مربوط به نقشه راه متعهد هستیم‬ و به ملت مصر می‌گوییم که ما به مسیر خود در تحول قانون اساسی ادامه می دهیم و هیچ چیزی نمی‌تواند جلوی ما را بگیرد‬.

وی تصریح کرد: ما تمایل گسترده به مشارکت همه احزاب مصری و طرف‌ها در آینده مصر داریم تا زمانی که مرتکب تروریسم و خشونت نشوند.‬

سخنگوی ریاست جمهوری مصر افزود: ما اجازه حملات تندروها و تروریسم را نمی‌دهیم و با تندروی و تروریسم با اقدامات امنیتی و حاکمیت قانون مقابله خواهیم کرد.‬

وی گفت: هرگز اجازه ادامه حملات تروریستی و تندروی در آینده نخواهیم داد‬. ما از نوع پوشش رسانه‌ای حوادث مصر احساس مرارت شدید می کنیم زیرا در بیشتر مواقع جانبدارانه است.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: مصر کشوری است که دارای حاکمیت قانون است‬ و مصر همه رفتار کشورهایی را که توجیهاتی را برای ارتکاب تروریسم ارایه می‌دهند، زیر نظر دارد‬

وی افزود: بحران کنونی به مصر نشان داد که چه کسی با ما است و چه کسی علیه ما‬. ما از قربانی شدن افراد بدست نیروهای تندرو متاسفیم‬.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: واکنش‌های آمریکا و طالبان را زیر نظر داریم‬.

وی تصریح کرد: تجمع‌های میدان‌های النهضه و رابعه العدویه مسالمت آمیز نبود‬. تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران مصر در هفتم اوت پایان یافت و همه فرصت‌ها برای تلاش به منظور بازگرداندن اندکی تعقل به تندروها داده شد‬.

‫وی افزود: یک ماه پیش جنگی فرسایشی از سوی گروه‌های تندرو اعلام شد‬. ملت مصر در زمینه یک هدف که آن را تعریف کرده‌اند یعنی مبارزه با خشونت متحد هستند‬ و دولت مصر قوی است و تجزیه و تحلیل و تصمیم گیری می‌کند.‬‬

‫سخنگوی ریاست جمهوری مصر گفت: دولت مصر یک دولت سست و دارای رخوت نیست بلکه تاکید می‌کنیم که این مرحله، یک مرحله موسساتی است و نه انتقالی‬.

وی در پاسخ به سوالی گفت: هیچ تلاشی برای انحلال گروه اخوان المسلمین نمی‌کنیم بلکه آن را در چارچوب قانونی قرار خواهیم داد.

این سخنگو گفت: برچیدن دو تحصن اخوان المسلمین (در میادین رابعه العدویه و النهضه در قاهره) به شیوه‌ای شفاف و با حضور سازمان‌های حقوق بشری انجام شد.

وی افزود: با هر یک از اعضا و طرفداران اخوان که خشونت مرتکب شوند، مقابله خواهیم کرد.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول