اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

«بندر بن سلطان» با پول عربستان برای مصر سلاح روسی می‌خرد

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش داد بندر بن سلطان دبیر شورای امنیت ملی عربستان در سفر اخیرش به مسکو درباره خرید سلاح با پول عربستان برای دولت جدید مصر با رئیس جمهوری روسیه گفت‌وگو کرد.

«بندر بن سلطان» با پول عربستان برای مصر سلاح روسی می‌خرد

به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گفت: موضوع سوریه محور اساسی نشست اخیر بندر بن سلطان دبیر شورای امنیت ملی عربستان و رئیس سازمان اطلاعات این کشور با ولادیمر پوتین رئیس جمهوری روسیه در مسکو بود.

این شبکه افزود: اطلاعاتی از این دیدار به بیرون درز کرد که نشان می‌دهد بندر بن سلطان براساس درخواست عبدالله بن عبدالعزیز شاه سعودی از پوتین خواسته است تا به قاهره سفر کند و بحث و بررسی حمایت و پیشتیبانی مالی عربستان از خرید سلاح‌های روسی از سوی مسئولان جدید مصر در این دیدار مطرح شده است

شبکه تلویزیونی روسیا الیوم گزارش خود را با طرح این سوالات به پایان برد که روابط بین مسکو و مسئولان جدید در قاهره چگونه بنا نهاده خواهد شد؟ آیا مسکو کمک مالی واقتصادی به مصر خواهد کرد؟ آیا پیشنهاد سعودی‌ها برای پرداخت پول درمقابل خرید سلاح‌های روسی از سوی مصر بخشی از یک معامله گسترده تر است که هدف از آن ایجاد راهکار برون رفت توافقی برای بحران سوریه است؟

خبرگزاری فرانسه پیشتر به نقل از منابع دیپلماتیک در خاورمیانه اعلام کرد: ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه پیشنهاد بندر بن سلطان برای پایان دادن به حمایت از بشار اسد در ازای دریافت مشوق‌های اقتصادی از جمله قرارداد عظیم تسلیحاتی و نفوذ بیشتر روسیه در بین کشورهای عربی و منطقه را رد کرده است.

یک دیپلمات عرب که با مسکو در تماس است، به خبرگزاری فرانسه نوشت: رئیس جمهور روسیه مودبانه به سخنان مخاطب خود بندر بن سلطان گوش داد و سپس جواب داد که کشورش با وجود این پیشنهادها راهبرد خود را در قبال سوریه تغییر نمی‌دهد.

بندر بن سلطان در این دیدار خرید عظیم تسلیحاتی به مبلغ 15 میلیارد دلار از روسیه و تضمین عدم تاثیر بازار گازی کشورهای عرب حوزه خلیج فارس بر بازار فروش گاز روسیه به اتحادیه اروپا را پیشنهاد داده بود.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول