اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روایت عضو کمیسیون فرهنگی ‌مجلس از ‌جریان‌های سیاسی قبل از انقلاب

ردپای مهدی هاشمی ‌در تقویت کمونیست‌ها/‌ غده چرکین از منظر امام خمینی (ره)

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی به تشریح برخی از وقایعی که مهدی هاشمی برادر داماد منتظری پیش و پس از انقلاب اسلامی در آنها دست داشت؛ پرداخت.

ردپای مهدی هاشمی ‌در تقویت کمونیست‌ها/‌ غده چرکین از منظر امام خمینی (ره)

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام سید مرتضی حسینی بعد از ظهر امروز در جمع دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های استان‌های قزوین و زنجان که در پنجمین طرح ولایت بسیج دانشجویی دانشگاه‌های استان قزوین حضور یافته بودند اظهار داشت: بی‌تردید افزایش بینش و همچنین درک سیاسی و بصیرتی دانشجویان می‌تواند به پیشبرد امور برای آینده آنها کمک کرده و آینده روشن را برای کشورمان رقم بزند.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت بصیرت و همچنین تفکیک جریان‌های مختلف از یکدیگر بیان داشت: این بصیرت در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی برای همه مسئولان معیاری در راستای حرکت مستقیم و غیرمستقیم بود به طوری که سوابق مهدی هاشمی پیش از انقلاب که آیت‌الله شمس‌آبادی را ترور کرده بود آینده‌ این مرد را نشان می‌دهد و پس از انقلاب متأسفانه آن مسائل پیش آمد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: همین ترور نماینده آیت‌الله خویی در اصفهان سبب شد تا ساواک تبلیغات گسترده‌ای را علیه طرفداران امام خمینی (ره) گسترش داده و این ادعا را بکند که طرفداران امام خمینی (ره) آیت‌الله شمس‌آبادی را ترور کردند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در همان زمان نیز امام خمینی (ره) وی را قاتل می‌دانستند چرا که از برگزاری تحصن توسط طلبه‌ها در حمایت از مهدی هاشمی جلوگیری کردند.

حسینی خاطرنشان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی که باید در کشور عراق نیز نیروهای انقلابی و اسلامی تقویت می‌شدند متأسفانه کمونیست‌ها رشد کرده و بال و پر گرفتند که در این مسائل نیز می‌توان ردپای مهدی هاشمی را دید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نگرانی‌های شهید حکیم از گسترش کمونیست در این کشور بی‌دلیل نبود چرا که آن زمان مهدی هاشمی رئیس بخش نهضت‌های آزادی‌بخش خارج از کشور سپاه بود و این گروه‌های کمونیستی را تقویت می‌کرد و بر اساس مستنداتی که شهید حکیم به امام ارائه می‌دهد امام خمینی (ره) مهدی هاشمی را غده چرکین معرفی کرده و می‌گوید به موقع خودش این غده چرکین را درمان می‌کند.

وی در ادامه مسائلی که مهدی هاشمی پس از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور رقم زد افزود: حتی این مشکل‌آفرینی به درس حوزه‌ها و همچنین آیت‌الله فاضل لنکرانی رسید.

حسینی ادامه داد: آیت‌الله منتظری از آنجایی که می‌ترسید مهدی هاشمی به وی نیز لطمه بزند به همین دلیل گناهکار بودن این غده چرکین را اذعان نمی‌کرد و تا لحظه مرگش نیز نمی‌خواست این موضوع را بیان کند که مهدی هاشمی گناهکار بود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بی‌تردید این بازبینی در تاریخ و همچنین خط وجود بصیرت و یا عدم بصیرت در اقشار مردم و مسئولان می‌تواند کمک زیادی به حرکت افراد در زندگی اجتماعی و سیاسی بکند.

وی ادامه داد: در جریان گروهک‌های منافقین نیز امام خمینی (ره) پیش از انقلاب آنها را به حضور خود نپذیرفت چرا که می‌دانست التقاط اسلام و کمونیست یعنی انحراف و حتی یکی از افراد رده بالای منافقین که پیش از انقلاب برای دیدار امام بیش از یک ماه در نجف حضور داشت نتوانست با ایشان ملاقات کند چرا که مرزبندی امام با این التقاط مشخص می‌شد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مسائل خاورمیانه جریان حزب‌الله و همچنین سوریه این بصیرت رده پای پررنگ دارد مرز بین حق و باطل را نشان می‌دهد و باید از آن برای آینده درس گرفت.

حسینی خطاب به دانشجویان شرکت کننده در طرح ولایت تأکید کرد: مسائل فتنه سال 78 و همچنین سال 88 و فتنه‌ها و بحران‌آفرینی‌های دیگر از جمله قتل‌های زنجیره‌‌ای بی‌تردید از دیگر مسائلی است که می‌توان با مطالعه و درس گرفتن از آن بصیرت خود را برای روزهای آینده انقلاب اسلامی محک زد.

به گزارش فارس از قزوین پنجمین دوره طرح ولایت بسیج دانشجویی استان قزوین با حضور 550 دانشجو از استانهای قزوین و زنجان با شعار «چیزی به صبح باقی نمانده» از 21 مرداد ماه آغاز شده و به مدت 11 روز تا 31 مرداد ماه ادامه می‌یابد همچنین اساتید کشوری و استانی با حضور در این طرح مباحث معرفتی، عقیدتی و همچنین سیاسی را برای دانشجویان تبیین و تشریح می‌کند.

انتهای پیام/‌2667/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول